Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra webshop og sælge videre, er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i kan hjælpe med mit spørgsmål.

Jeg har planer om at opstarte egen virksomhed, men er i tvivl om reglerne. Min virksomhed omhandler nogle sæsonvarer, som man i mange webshops kan få meget billigt uden for sæsonen. Jeg vil udnytte at prisen er lav i lavsæsonen og gemme varerne, for derefter at kunne sælge til en langt bedre pris, når sæsonen igen begynder for varen.

Men er det lovligt at opkøbe fra forskellige webshops og sælge videre på egen webshop samt trendsales? Har jeg pligt til at oplyse, at jeg køber med videresalg for øje, og kan de afvise mig, hvis de ikke bryder sig om det?

Skal mit cvr.nr. stå på fakturaen, eller hvordan er reglerne? I så fald er jeg i hvert fald nødt til at oplyse, at det er til videresalg. Det spørgsmål hører vist ikke til i dette forum, men håber det er ok.

Hilsen Maria

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Du må gerne købe fra en webshop og sælge videre, det kan jeg ikke se noget problem i. Dog skal du som selvstændig være opmærkesom på at der er 2 års reklamations ret på de produkter du sælger videre.

Men selvom du køber uden for sæsonen, så vil webshoppen højst sandsynligt stadig tjene penge på dig, pga. de får varene billigere fra en Leverandør. ( formoder jeg da ) - Du vil derfor kunne tjene endnu flere penge, hvis du finder leverandøren og køber direkte derfra?

CVR nr skal fremgå på fakturaen.

Håber det kunne hjælpe ^

Mvh.
Martin

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan købe alt det du vil og sælge det videre, med mindre det drejer sig om varer hvortil der kræves tilladelse eller særlige sporbarhedsforhold( f.eks. Kød og medicin).
Producenterne kan have nogle forbehold overfor deres kunder (eks. Dem der sælger varen til dig) men hvad der sker med varen efter du har købt den kan ingen blande sig i, sådan over en bred kam.
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Inden du kaster dig ud i et sådant projekt, så bør du nok overveje, hvad der evt. skulle forhindre dine leverandører i selv at lægge varerne på lager og så sælge dem til højere priser senere.

Det er muligt, at de ikke selv har set fidusen endnu. Men det vil de formodentlig hurtigt.

Det bliver op ad bakke at konkurrere med de webshops, som køber varerne direkte hos producenterne i store mængder - og har stordriftsfordele, eksisterende kundekreds, mm..

Intet er umuligt, men overvej nøje, hvorfor du tror, at du kan noget, som dine evt. kommende leverandører ikke kan.

Mvh Troels.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maria,

Du kan sagtens bestille fra andre webshops og oplyser du blot dit firma navn ved bestillingen i stedet for dig eget navn, så er der ingen problemer. Dit CVR-nr behøver ikke står på den faktura du modtager fra webbutikken - bare dit firma navn står der.

Men det kan helt sikkert bedre betale sig, at du tage kontakt til producenten eller en grossist, da du så kan få det endnu billigere.
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

+ 1

 

Hvis du fortæller lidt mere om, hvad du gerne vil handle med, så kan vi evt. hjælpe med, at henvise dig til en leverandør. :)

Tilmeldt 4. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres indput. Det er selvfølgelig rigtigt med de 2 års reklamationsret, der hænger jeg jo på den. Grunden til, at jeg umiddelbart ikke har tænkt mig at gå direkte til leverandørene er, at jeg ønsker ikke hele sortimentet. Det er inden for beklædningsbranchen og jeg ønsker ikke at købe nye kollektioner flere gange om året og brænde inde med varerne. Derudover vil jeg gerne sælge til fornuftige priser, dvs. 25-50% under de vejledende udsalgspriser. Jeg ved godt at en leverandør ikke kan tvinge en til at tage de givne priser for en vare, men kan de ikke finde på at ophøre samarbejdet, hvis man sælger deres mærkevarer for billigt?

Det kan godt være, at det ikke er helt gennemtænkt, men jeg har lavet udregninger, at jeg sagtens kan tjene penge på det. Men måske er det de webshops jeg vil købe fra, der kommer til at tjene penge. Når de sælger varer med 75% rabat, tjener de så stadigvæk meget på det?

Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at gøre det samme.
Købe billige udsalgs varer hjem fra Tyskland, og sælge dem videre.
Jeg tror vi tænker det samme Maria, man skal ofte købe stort ind før man kan sparer godt på det fra leverandøren. Derfor købe småt ind, og videre sælge det som nyt. 
 - Men derfor behøves man vel ikke at være et Firma, hvis man sælger det videre på Trendsales, qxl, osv. hvor det privatpersoner, der står for de fleste salg.

Så Jeg ville mene, hvis du køber det til en billig pris fra udlandet, eller på tilbud, og sælger det videre igennem Trendsales, behøves du ikke engang et firma-navn.  

Forstå at dette er en hobby, og ikke en fuldtidsarbejde, man skal tjene et hav på. :-) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)