Jeg er eneejer af et ApS som har overført hele selskabets resultat for 2010 til egenkapital. Det vil sige der bliver ikke udbetalt noget til mig fra selskabet i 2010. I denne situation ved jeg ikke helt hvad jeg skal anføre i min udvidede selvangivelse rubrik 111.
Skal jeg skrive selskabets resultat i rubrik 111 selvom der ikke er udbetalt til mig? Eller skriver jeg et rundt 0?
Jeg ved ikke, hvorfor du får en udvidet selvangivelse, hvis du ejer et ApS. Måske har du andre aktiviteter? Men under alle omstændigheder skal du ikke skrive overskuddet af ApS-et på den udvidede selvangivelse i rubrik 111. Hvis du havde udbetalt beløbet til dig selv, ville der være tale om lønindkomst. Derudover skal overskuddet angives på selskabets egen selvangivelse.
Skal jeg skrive selskabets resultat i rubrik 111 selvom der ikke er udbetalt til mig? Eller skriver jeg et rundt 0?
Resultatet - i dit tilfælde overskud - fra dit ApS skal du selv angive på dit ApS's egen selvangivelse. Resultatet skal derfor ikke medtages på din egen udvidede selvangivelse. I givetfald vil beløbet blive beskattet 2 gange.