Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML Kodning..!?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard-> Har du læst mit indlæg i den kontekst, det hører hjemme? I så fald: Forsøg igen.

Jeg er ikke modstander af DreamWeaver eller andre designprogrammer, der tilbyder automatik. Jeg fortæller blot den uøvede, at man med automatik sikkert kan nå frem til et hæderligt resultat, men at det langt fra er sikkert at dette resultat bliver det samme i forskellige browsere - eller vil fungere i den næste generation af browsere (som vi så det da IE7 valgte at overholde flere af standarderne end hidtil).

Hvis ens tilgangsvinkel til hjemmesider udelukkende baseres på automatik-programmer, så kan man få en meget hård medfart. Og bliver i øvrigt tvunget til at købe en opgradering, når www ændrer sig.

Jeg er klar over, at DreamWeaver giver dig lov til at lege på kode-plan, men en absolut nybegynder kommer aldrig ind i koden. Så er det faktisk bedre at starte med at lave noget "Hello World" i notepad.

Set i det lys, så mener jeg at min bil-analogi samt min påstand holder stik.

Eller er der noget, jeg misser?

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:12

Gadensgaard:

Du vil måske anbefale notepad til at lave hjemmesider i? 

Hvad er der nu i vejen med notesblok? Den har været en trofast følgesvend i mange år!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 19:32

Nej nej notepad er skam fint.. til 2 linier kode... ( og ja sikkert også 3,4,5-50 linier kode men...)

Dreamweaver er et fantastisk værktøj der laver overskuelig kode i forskellige farver så man nemt kan overskue hvad der er hvad.

Jeg synes dreamweaver er stedet at starte men Peter jeg er da enig i at man ikke lærer noget ved drag and drop -> brug Code view

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:32

pbtryk.dk:
En dag er du ude på en køretur, og bilen begynder at sige mærkeligt for derefter at gå i stå. Og på baggrund af manualen har du ingen chance for at finde ud af, hvad der er galt, hvorefter du ringer efter Falck og må slippe kr. 1500,- for at få bilen bugseret til en mekaniker, der tager kr. 3500,- for at finde ud af at dit benzinfilter er stoppet.

Hej Peter

Jeg tror ikke du kan forestiulle dig hvor mange der kører rundt på de danske veje, og på samme måde ikke ville finde ud af at det var benzinfilteret den var gal med. For 9 ud af 10 vil det sikkert aldrig ske, og for resten vil de 5000 kr være en lille udskrivning i forhold til den glæde de har af bilen.

Så hva er din pointe? At man ikke skal købe en bil, eller have en privatchauffør?

Der er intet galt i at lære html hvis man har lyst til det, men en hjemmeside vil nok ligne sig selv i lang tid fremover uanset hvilket værktøj den er lavet i. Går det helt galt kan man jo altid starte helt forfra.

Mvh Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:32

Så vil jeg også blande mig Smile

Der en hel del gode hæfter om HTML på feks Libris.dk, det kan være en god hjælp.

Personligt bruger jeg en lille tekst editor der hedder NoteTabLight, og den er helt fint til kodning,

noget i stil men NotePad. Jeg har engang været på et aftenskolekursus i at lave hjemmesider og

jeg lærte ikke en dyt, derimod var der en ven der brugte 10 minutter på at forklare logikken i HTML og

så gik det ellers slag i slag, så det har også en stor del at sige fra hvilken vinkel man griber det an fra.

Om du bruger FrontPage eller andre programmer, så er det en hel klar fordel at kunne sin HTML.

God fornøjelse.

Mvh.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:47

Hvorfor lære HTML.. . Download et CMS system... og wupti du er igang...

Så kan du brug din tid på noget der skaber værdi!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:25

Måske ikke lige Notepad, men en effektiv teksteditor med farvekodning er efter min mening stadig det bedste værktøj. Jeg hader Forntpage som pesten (har dog ikke prøvet de seneste versioner), Dreamweaver kan jeg bedre med.

Det er idag yderst sjældent at jeg bruger design-delen, for de kan alligevel ikke vise et reelt billede. Skal man opbygge sider med CSS, der ser nogenlunde ens ud i IE6, IE7 og FF, så er man alligevel nødt til at teste i browseren. Designdelen giver ikke et korrekt billede.

Bortset fra det vil jeg give (en eller anden ) ret i, at man kun skal kaste sig ud i kodningen af HTML hvis man har mod på at lære den del. Er kun for at få en hjemmeside, vil jeg til hver en tid foreslå 'indkøb' af et CMS så man kan koncentrere sig om indholdet i stedet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:42

Zip it!Notepad... det er da det lammeste..  99,99% bruger sharepoint eller andet til at lave de simple koder, ellers tager det for lang tid. Desuden heder det ikke frontpage mere med sharepoint.

CMS er gratis og kan downloades fra nettet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:31

Notesblok eller i mere avanceret udgave EditPad Pro som jeg bruger er absolut det bedste at arbejde med.

Funktioner som er årsag til skift fra notesblok til editpad pro: 
Automatisk farvning af forskellige kode typer
Multiple search and replace
Multifile handling
Linie nummering
Projekt håndtering (flere filer i "klynger")

Så der sidder jeg rask væk med 20,30,40 eller flere filer åbent ad gangen ofte med langt over 10.000 liniers kode åbent og sådan kan jeg lide det.

Hvis man vil have fuld kontrol over det man laver og den kode man laver så er det sådan det foregår.

Frontpage/sharepoint/whatever er til folk som er ligeglade med kode output og det holder slet ikke på store projekter eller for den sags skyld til customization til CMS's.

90% af tiden laver jeg faktisk ikke andet end kodetilpasning og vidreudvikling til Open Source CMS og det er da totalt hat og briller at skulle foretage sig i frontpage eller sharepoint om du vil.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:25

> Notepad... det er da det lammeste..  99,99% bruger sharepoint eller andet til at lave de simple koder,

Folk der vil udvikle websites og ikke gider lære HTML-kodning i hånden er nogle lamme amatører, der burde finde noget andet at lave!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)