Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af indbo til Californien

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at undersøge priser på flytning af en mindre lejlighed DK - USA, Californien – og det ser godt nok dyrt ud Crying Så er der mon nogen her, der har nogle gode råd, så jeg ikke skal af med en halv bondegård for at få flyttet:

1 garderobeskab, der skilles ad

1 stor kommode

2 mellemstore skabe

1 sofabord

2 meget små borde

1 spejl

3-4 stole (ikke lænestole)

Ca. 10 malerier, små og mellemstore

Derudover et antal flyttekasser med personlige ejendele, porcelæn, glas osv, måske 30-40 kasser

Har tidligere hørt om nogen, der ”deler” en container, men hvordan fungerer det?

Alle gode råd modtages supergerne – også gerne tilbud på flytningen, der sikkert kommer til at ske sidst i september 2011.

På forhånd mange tak

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:16

Der er rigtig mange speditører der overhovedet ikke vil røre ved privat flyttegods, og det har primært med forsikring forhold og handling at gøre.

Derfor tager de flytte virksomheder som du sikkert har tjekket en hel del mere for at transportere denne salgs varer.

Personligt ville jeg overveje meget nøj hvad der er nice to have and need to have, du kan købe møbler(også danske) overalt i USA... sælg det du kan undvære og køb nyt derovre, det andet vil efter min mening løbe op i alt for mange omkostninger...

Ellers skal du i hvert fald hele markedet rundt og se om der er nogen de lige har den plads du skal bruge, så i kan kombinere det... snak evt. med Mærsk, selvom de nok har 1mio politikker om den slags...

Jeg ville rejse med 1cbm og betale hvad det koster med fly; hat, pung, pi. og pas, så man klar...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 21:55

Jeg har faktisk allerede været igennem processen med nice to have and need to have Wink De få møbler, jeg gerne vil ha' med, er arvestykker, som har en stor affektionsværdi for mig, og som sådan ikke kan skaffes i USA. Det samme med de andre personlige ejendele. Alt andet går til genbrug eller evt. venner, der kan bruge det. Jeg har aldrig været den store samler, når det kommer til møbler, så det er ret begrænset, hvad jeg har af værdi som sådan. Jeg tror også at 30-40 flyttekasser er vildt overdrevet, men man ved jo aldrig, ihvertfald er jeg igang med en "udlusningsproces" i mit hjem lige nu :-)

Der står et fuldt møbleret hus og venter på mig, så det er ikke fordi, jeg skal ud og skaffe mig indbo osv, når jeg kommer derover, det er udelukkende for at ha' netop de personlige ting med affektionsværdi med mig, så jeg i det mindste kan få lidt af Danmark og mit gamle liv med mig.

Jeg flytter ikke for at starte på en frisk, slet ikke, så derfor har jeg valgt at gøre det på denne måde, og hvis ikke det kan være på anden måde, jamen, så må jeg jo igennem turen med "alm." flyttevirksomheder :-) Men jeg vil prøve Mærsk, hvis ikke jeg hører andet herigennem, for nu skal jeg vist til at lette rumpetten og ta' en beslutning :-)

Og så i øvrigt, mange tak for svaret...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 23:22

Hey Mysos,

Jamen jeg skal heller ikke bestemme hvordan du skal gøre det, og arvestykker og andre meget personlige effekter er jo altid svært at vurdere... Cool

Kan du cirka skyde dig til hvor meget plads du skal bruge til den samlede flytning? jeg tænker på i CBM? Jeg vil tro du kan få en ok rate for en 20" container hvis du tager den alene og sejler leverer den som FCL (Full Container Load) og så kan det også være du kan lokke dem til at tage den med selv om det er private effekter.... men få for dælen styr på det forsikrings halløj.

Alternativt til Mærsk kunne du tage kontakt til andre danske virksomheders afdelinger i udlandet og fritte dem lidt. Det kunne være DSV, Blue Water, Shipco og Leman, der har egne kontorer i USA med danske medarbejdere. Personligt ville jeg skrive direkte til afdelingerne i USA ikke via Danmark og høre om de har tips og tricks.

Udenrigsministeriet har tidligere haft handels afdeling i Los Angeles, og innovationskontor i Silicon Valley, der sidder nok også lidt danskere du kunne fritte for et tip...  Det jo måske de folk du skal netværke med i fritiden (hvis man har det i USA) når du er blevet installeret derovre...  Det kunne selfølgelig i den sammenhæng være Dansk amerikans venskabsforening eller dansk amerikafondet havde et tip..... men så jeg vist også løbet tør for det helt tørre krudt... 

Og så jeg jo slet ikke misundelig på Californien overhovedet....   CoolStick out tongue

Good luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:14

Hej Mysos,

vi står i samme situation som dig nu - vil du dele ud af dine erfaringer?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:08

Så er der måske mjulighed for at dele en 20" eller 40" container  ;-)

Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 13:45

Hej eMBa,

Jamen, hvis I står i samme situation, OG det også er til Californien kunne vi måske del en container, som skrevet nedenfor????

Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 14:03

Hej ExportInnovation,

1000 tak for alle dine fif (var lige lidt ude af spillet en uges tid, derfor svarer jeg først nu :-)) Jeg ta'r fat på det sidst i denne uge. Faktisk tror jeg godt, at jeg kan sjusse mig frem til mængden, der skal flyttes, ihvertfald ved jeg jo helt sikkert, hvilke møbler der skal med, og jeg er igang med at rydde ud i alle mine andre ejendele, så i løbet af 2-4 uger burde jeg være helt klar med det. Og jeps, forsikring er vigtig har jeg fundet ud af, jeg fik også tidligere at vide af et flyttefirma, at de under ingen omstændigheder ville foretage en flytning til USA med mindre de selv pakkede mine ting - både af hensyn til forsikring men også pga customs i USA. Det er jo sådan set fuldt forståeligt.

DSV og Blue Water har jeg også på den liste, jeg selv har lavet i løbet af det sidste års tid, så heldigvis har jeg da ikke tippet helt ved siden af :-) Havde nu ikke tænkt på at gå gennem de amerikanske afdelinger, men det vil jeg helt sikkert gøre. Dansk Amerikafondet kendte jeg ikke i forvejen, det er nu bogmærket. Og innovationskontoret i Silicon Valley vil jeg også forsøge mig med, handelskontoret i SF er lukket, men jeg kunne jo alligevel prøve ved handelskontorerne i Chicago og Atlanta i stedet. Alt hjælper her :-)

Ja, Californien er nok ikke det værste sted i USA, vist nok den dyreste stat i stort set alt, men da stadig under prisniveauet i DK ;-)

Igen 1000 tak for din hjælp - lad nu ikke andre afskrækkes, jeg ta'r stadig imod alle tips med kyshånd.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:31

Hej igen,

jeg har et par forespørgsler ude hos div. shippingfirmaer, regner med at få svar inden for de næste par dage. Vi skal have flyttet vores ting inden 1.7. og har ret meget, vi helst skulle have med, men jeg vender tilbage, så snart jeg hører fra mine kontakter. 

eMBa

Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 22:03

eMBa, det ser jeg frem til.... jeg tvivler på, at har mulighed for at pakke mine ting ned inden 1.7. - men så kan jeg da forhåbentlig nyde godt af JERES erfaringer...... Held og lykke!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)