Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med online backup løsninger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her, der har gode/dårlige erfaringer at dele ud af mht. backup af hhv. servere og workstations i "skyen"?

F.eks. https://www.jungledisk.com/ eller andre

Kan man helt undvære f.eks. den dyre Tivoli TSM, som nogle hostingselskaber tilbyder?

- Carsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 16:15

Hejsa Carsten

Jeg har selv et par backup-abonnementer kørende hos hostingselskaber, som benytter sig af AhSay-softwaren. Det jeg har sikret mig er, at de data de backupper også backuppes redundant på co-location. Denne hostingform er selvfølgelig en tilsnigelse af at hoste i "skyen", men jeg sover godt om natten med denne løsning :)

MVH

Jakob

Webitall ApS

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 16:27

Hej Carsen

Vi stiller en client til rådighed, som en del af abonnementet og som kan downloades fra vores hjemmeside. I hvert fald en kunde syntes at vores klient var mere brugervenlig end netop Tivoli. Du er velkommen til at downloade bakcupklienten og lege med den.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:25

Jakob Lose:

Denne hostingform er selvfølgelig en tilsnigelse af at hoste i "skyen"

Bullshit!

Den eneste forskel på dét og så hosting "i skyen" er hvad din udbyders marketingsafdeling kalder det.

Derudover så tag et kig på backuppc, det er perfekt til at tage løbende incremental remote backup af servere og workstations, jeg er selv rigtig glad for det og det koster gratis :-) 

Fra Slangerup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Star IT Services Skrevet kl. 23:10

Hej Carsten

Det er muligt at bruge online backup uden den lidt dyrere TSM, men det kommer lidt an på dine behov. Jeg har lang og stor erfaring i TSM og der kan skrives meget om backup, restore og disaster recovery. Men for at gøre en meget lang historie kort, hvis du ikke har behov for at lave disaster recovery af din pc eller server, tage backup af andet end Windows eller MAC, eller gøre meget avancerede ting, så kan du f.eks. prøve en noget mere brugervenlig og meget sikker løsning fra www.nsbackup.dk. De tager både backup af Windows og MAC og har dansk support på et af markedets bedste løsninger.

Løsningen er ikke gratis, men personligt ville jeg aldrig ikke bruge lige netop online backup hvis det er gratis. Gratis kan være fint til nogle ting, men er det noget man vil være sikker på fungerer altid, ha' support på og tillid til og hvad angår online at være sikker på at kunne genskabe data og i øvrigt at der bliver passet godt på dem, så koster det altså (og ikke nødvendigvis kassen ;))

-Safeman

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:13

Jeg bruger selv SugarSync til at synce mine to computere. Det betyder at det sekund jeg opretter en fil i en bestemt mappe, så har min stationære samme fil. Det smarte ved systemet er at det fungerer via en cloud, så jeg alle steder kan tilgå mine filer.

Det er derfor både online backup og sync. Det er VIRKELIG smart og behageligt.

Kan kun anbefales!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:41

Tal for de gode indlæg. Jeg er ved at undersøge de løsninger, som i beskriver.

-C

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)