Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress installation og wp-config.php - hjælp!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i fuld gang med at installere wordpress på min hjemmeside. Jeg har nu prøvet 5 forskellige gratis wordpress temaer, men ingen af dem har wp-config.php som jeg jo skal bruge for at installere lortet.

Kan I hjælpe?

Mvh.

Mathias Jensen.

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først installere Wordpress selv, _derefter_ kan du installere dit tema ovenpå Wordpress, der er en menu i WP til det, alternativt skal du uploade dit tema i /wp-content/themes mappen :)

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

wp-config.php bruges i forbindelsen med installation af wordpress. Se evt. mere på da.wordpress.org hvor du også kan hente installations filerne.

Mvh.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da huske installere Wordpress først. Findes her: http://da.wordpress.org/

Først derefter installerer du et tema.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Det er fordi den hedder wp-config-sample.php - Du skal selv fjerne "-sample" fra filnavnet.

Nej! Det er forkert, du skal ikke blande dig i Wordpress' installationsprocedure, det er den meget bedre til end du er.

Trådstarter: Du skal bare følge installationen, du skal ikke selv til at rette i filer, ihvertfald ikke før længe efter installationen er færdig. Typisk først når du skal sætte dit eget tema op :)

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Nej! Det er forkert, du skal ikke blande dig i Wordpress' installationsprocedure, det er den meget bedre til end du er.

Trådstarter: Du skal bare følge installationen, du skal ikke selv til at rette i filer, ihvertfald ikke før længe efter installationen er færdig. Typisk først når du skal sætte dit eget tema op :)

Nej, det er ganske korrekt. Det er altid den måde jeg har gjort det på. Men du har ret i at det måske er bedre for en første gangs bruger at gøre det ved hjælp af installations guiden.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Problemet er, at jeg søger et gratis tema, og ingen af de 5 har filen wp-config.php, som jo er meget nødvendig :/

Kan man downloade denne fil separat?

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias,

Har du installeret wordpress? For du kan ikke bare hente et tema og regne med det virker. Først skal wordpress installeres, og derefter kan du hente temaer. wp-config.php bruges kun til installation af wordpress, den skal ikke være i tema filerne.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Nej, det er ganske korrekt. Det er altid den måde jeg har gjort det på. Men du har ret i at det måske er bedre for en første gangs bruger at gøre det ved hjælp af installations guiden.

Jeg ved godt at det virker, men det ville også virke at kode din egen blog! Når der findes en officiel måde at gøre tingene på så er det den metode man bruger ... det er ihvertfald den metode man bør lære andre. Kan du se hvad du har gjort nu? Trådstarter er snotforvirret, hans oprindelige problem var at han troede at templates var selvstændige installationer og havde behov for at få at vide at han skulle starte med en plain Wordpress, istedet har du nu sat ham igang med (okay måske lidt overdrevet, men stadig) kode selv, istedet for blot at følge den pæne guide som gør det hele for ham.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Jensen:

Tak for svarene.

Problemet er, at jeg søger et gratis tema, og ingen af de 5 har filen wp-config.php, som jo er meget nødvendig :/

Kan man downloade denne fil separat?

Mathias!!! Du skal høre hvad vi siger til dig, jeg HAR allerede svaret dig. Løsningen på dit spørgsmål står i første svar her i tråden.

Glem dine temaer! Dem skal du først tænke på EFTER Wordpress er installeret.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)