At forsøge at gøre det "smart" eller "dybt originalt" eller til mere, end hvad det er, er en blindgyde, når man står overfor at skulle finde et éntydigt navn.
Det er min fejl at jeg har udtrykt mig klodset.
Jeg mener at det begynder at rode gevaldigt og at det måske var bedre at finde en tråd gennem alle fanebladende som relaterer til det man vil opnå i sidste ende.
Med andre ord, at man lige tager en dyb indånding og reflektere over hvad det skal ende op med. Jeg forstår ikke den professionelle tilgang til ordet Bizz - tag Storebæltsbroen - eller Øresundsbron - jeg synes det ord er voldbollet til uigenkendelighed.
Så det entydige i argumentet for navnet forstår jeg simpelthen ikke. Er Virksomhedsbørs og Lokalebørs faste størrelser - så skal Indeks være i samme boldgade. Eller de 3 ord i samme boldgade.
At forsøge at gøre det "smart" eller "dybt originalt" eller til mere, end hvad det er, er en blindgyde, når man står overfor at skulle finde et éntydigt navn.
Det er min fejl at jeg har udtrykt mig klodset.
Jeg mener at det begynder at rode gevaldigt og at det måske var bedre at finde en tråd gennem alle fanebladende som relaterer til det man vil opnå i sidste ende.
Med andre ord, at man lige tager en dyb indånding og reflektere over hvad det skal ende op med. Jeg forstår ikke den professionelle tilgang til ordet Bizz - tag Storebæltsbroen - eller Øresundsbron - jeg synes det ord er voldbollet til uigenkendelighed.
Så det entydige i argumentet for navnet forstår jeg simpelthen ikke. Er Virksomhedsbørs og Lokalebørs faste størrelser - så skal Indeks være i samme boldgade. Eller de 3 ord i samme boldgade.
Det er enten eller.
Det éntydige består i, at Bizz her sammensættes med Amino, altså: Amino Bizz. Som vi ved, hvad går ud på, og hvem det henvender sig til. Det giver for mig en klar og éntydig betydning. At Bizz bruges i mange andre sammenhænge, f.eks. Øresunds-eller-Storebæltsbroen, synes jeg personligt er irrelevant. Der er tale om en helt anden afsender. Og igen: hvis navnet Amino Bizz siger det mere klart og tydeligt end noget andet, så er det vel trods alt bedre end et navn, ingen andre har brugt, men som ingen kan afkode betydningen af.
Men det er bare min mening. Sådan er vi jo så forskellige!
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Rodede lidt rundt i hvor jeg skulle skrive et indlæg til det med Indeks,men fandt det ikke, så blev nød til at skrive mit indlæg igennem Martins indlæg ;-)
Syntes at" Amino grow "måske ville være helt fint, idet det jo drejer sig om at hjælpe mindre firmaer på vej..altså til at vokse ;-)