Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken vej vender din ske?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ske og salt

Under min madlavning her til aften skulle jeg have lidt salt i maden. Jeg fanger den lille ske nede i saltskålen, og heldigvis havde jeg vendt skeen den rigtige vej, så der var masser af fine saltkorn på skeen til at krydre maden.

Et plop i hjernen

Så var det at jeg kom til at tænke. En pludselig tanke fløj igennem mit hoved, dér midt i madlavningen. "Det må jeg kunne skrive et indlæg om." "på Amino, måske? årh, hvad?!"

Hvilken vej har du vendt din ske? 

Opad er negativt

Prøv at tænk over det. Prøv at smag på ordene. Hvilken vej har du vendt din ske?

Er du stolt, ubøjelig og nægter at tage imod gode råd, fordi dine meninger og viden altid er bedre end andres? Er du ligeglad hvis du har trådt nogen over tæerne og siger "tja - så kan de lære det!"?

Du vil få svært ved at få nogen saltkorn på skeen, og din mad eller dit liv og din "mad", dit liv vil blive smagløs. Du vil leve uden krydderiet der der gør livet dejligt at leve, og du prøver endda at fjerne saltet fra andres mad.

Nedad er positivt

Hvis du omvendt har ladet din livets ske vende nedad, vil du være stolt af det du ved, men ydmygt erkende at du altid kan lære mere. Du vil være bøjelig og med glæde tage imod råd fra andre. Du vil sige undskyld hvis du får trådt nogen over tæerne. Du vil altid aktivt lytte til andres meninger. Du vil sige tak for at andre bruger af deres tid for at hjælpe dig.

Din mad vil smage godt. Du vil gå igennem livet med det krydderi der gør livet værd at leve, og du er endda med til at give salt til andres mad.

En tømrer der levede for nogle tusinde år siden, sagde meget fornuftigt: "Der er mere lykke ved at give end ved at modtage." 

Det er dejligt at modtage - men der er mere lykke ved at give. Hvorfor? Fordi du giver af dig selv. Du ser det gang på gang herinde på Amino. Der er fantastisk mange mennesker herinde der har forstået at holde skeen den rigtige vej. De forstår hvor dejligt det er at kunne hjælpe andre - det giver krydderi til deres eget liv, og de hjælper andre til at få det samme.

Gavmildhed er for øvrigt et effektivt middel mod stress.

Håber at indlægget gav bare lidt mening. Klokken er mange, og jeg skal med helikopteren i morgen på en IT konsulent opgave.

Maden smagte forøvrigt helt fornuftigt :-)

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)