Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsvare salg

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Telefonsvare salg

 

Uanset om du er iværksætter sælger eller salgschef i en stor virksomhed, så er det vigtigt at gøre sig nogle tanker om din/jeres telefonsvare salg.

 

Ja - telefonsvare salg,  det er jo sådan at i næsten 50% af gangene kommer vi ikke igennem til kunden enten fordi han ikke er tilstede, eller ikke har tid til at tage telefonen.

 

Hvad gør du så, efterlader du besked eller lægger du bare på og prøver igen og igen og igen, indtil at du skrotter ham som potentiel kunde.

 

Hvad med at udnytte situationen optimalt, læg en strategi for den besked du efterlader på kundernes telefonsvarer. Hvordan gør du din/jeres besked mest attraktiv, så kunden simpelthen bliver nød til at ringe tilbage, for at høre mere.

 

Tænk kort over dine produkters USPèr list dem evt op på et papir. Find dernæst de stærkeste som du kan bruge.

 

Gør dig klart hvad du vil opnå. Er det et møde: så gå efter det i din Besked.

 

En Teaser er også ofte god, hvor man fortæller lidt, men undlader det sidste.

 

Du har ca. 20 til 40 sekunder, inden kunden enten taber interessen eller ikke har mere plads på maskinen, heri skal nå:

 

Introduktion:

 

Formål:

 

Afslutning:

 

Når du har fundet din strategi, vil du opleve at det faktisk er mere lønsomt at efterlade en god besked, end at ligge og prøve at få fat i kunden igen og igen og igen.

 

Husk kunden kan ikke sige nej når han aflytter sin besked.

Det er meget vigtigt at du tydeligt efterlade besked om hvordan kunden får fat i dig, sig evt dit navn og nummer langsomt og gentag det, det er meget irriterende når man ikke kan nå at høre folks nummer.

Mvh.

Tim 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)