Hvad mener i om reklamer via sms? Er det noget i ville betale penge for?
Og hvis ja, hvor meget ville i så betale? |
Hvad med sms?
|
Det har nogle rigtige store fordele på nogle områder, det rammer meget bredt, det er billigt i brug og der er mange anvendelses muligheder. Det kan både bruges indenfor direkt- og relation-marketing, som værktøj i den process er det strålende. Kan ikke se hvordan det er skadeligt? /Rasmus |
Det er lidt ligesom med popup-reklamer. De har den modsatte virkning af den ønskede på mig. Jeg ville aldrig selv købe popup-banners eller andre belastende reklamer, herunder reklame pr. sms. |
Du kan så køre det fra lister med interesserede folk, der selv har meldt sig til... eller køre med retursvar, hvor folk kan skrive ind med en kode også får oplysninger. Fælles for disse tiltag er det kun koster dig penge at eksponorere dit budskab til interesserede. Der er meget lidt spild. Yderligere er der mulighed for betaling med SMS, konkurrencer osv. /Rasmus |
Jeg tror 100 på idéen, og er sikker på, at virksomheder vil smide penge efter det. Det rammer jo lige præcis den rigtige målgruppe (læs: eneste målgruppe): Unge. |
søger ligesindede i Sønderjylland
Tror nu at jeg har forstået det rigtigt, Rasmus. Men jeg tror ikke på, at det vil være en god formidlingskanal til visse produkter/ydelser, herunder mine egne. Jeg blev spurgt, om jeg ville være med i sådan et venture for to år siden. Valgte at takke "nej", selvom jeg da også tror på ideen, men ligesom Jan siger, så tror jeg den eneste frugtbare målgruppe er de helt unge. |
Jeg er overbevist om at i takt med at mobil telefoner udbredes endnu mere, er der mange flere der vil blive trygge ved at bruge SMS og dermed udvides målgruppen. Det kan gøres til meget rimelige priser, i forhold til meget andet generel annoncering. /rasmus |
Jeg tror helt klart at reklamer via SMS har en effekt, dog kun til visse målgrupper. Specielt synes jeg diskotekernes SMS-klubber, hvor man får en lille reminder(reklame) om weekendens arrangementer, er en rigtig god ting, så længe de ikke bomber folk med sms''er. Jeg tror desuden at MMS''er o.l. bliver et højt prioriteret reklamemedie for fremtiden, så længe det holdes på et fornuftigt niveau, farver/billeder fanger trods alt mere end tekst ![]() |
Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.
Jeg har rodet med ideen før. Siden jeg har droppet det, kan jeg uden risiko fortælle lidt om det Min ide var, at udvikle en Java app som hver nat hentede content fra en server, og brugte det således:
Min ide var, at jeg ville tilbyde gratis mobilabonnement og fri SMS hvis brugeren gik med til at få installeret Java app''en på telefonen. Hvis man ville beholde sit nuværende abonnement, opsparede man istedet bonuspoint som kunne veksles til gaver og gavekort.
Man kan leje sig ind på TDC''s net, og selv tilbyde mobilabonnementer. Men uanset hvordan jeg vendte og drejede tallene, kunne jeg ikke få økonomien til at hænge sammen. Så jeg droppede ideen...
mvh Carsten |