Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får i fat i jeres data?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg støder på det samme problem gang på gang, når jeg forsøger at starte noget nyt online: Data! Eller rettere manglen på samme. I den ideelle verden kunne vi alle få en masse brugere til at komme og oprette data på vores sites, men det er lidt af en udfordring. Nu står jeg f.eks. og mangler en liste over alle danske hoteller. Har forespurgt lidt rundt omkring og der findes så sandeligt også virksomheder der ligger inde med denne information. Men enten vil de ikke af med den eller også vil de have en forfærdelig masse penge for den.

Hvad siger i? Er der nogen der har erfaring med at skaffe data (både mit konkrete behov men også mere generelt).

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:07

Generelt hvis det f.eks. er et forum, kan man jo oprette en masse brugere og så sidde og skrive med sig selv, skrive ting som man ved folk søger efter, og så optimere til dette.

Hvis det er et website, så kan man selv skrive, eller få nogle tekstforfattere til at skrive artikler (Det kan være en god idé at få andre øjne på sagen, og måske endda flere tekstforfattere, således at det hele bliver vinklet forskelligt)

I dit konkrete behov:

CVR - Der kan du købe lister med alle registreret indenfor brancheopdeling. Hvis jeg trækker på gruppe 551010 Hoteller så er der 911 hoteller der ikke er reklamebeskyttet og 929 ialt.

De koster 2,50 pr. stk. at få leveret i excel ark.

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:16

Tak for svaret. Jeg kender godt databanken på cvr.dk, men det understreger netop min pointe. 2.637,50 kr. for et Excel ark med 911 hoteller. What? Det er de færreste hobby udviklere der lige har små 3.000,- kr. til et dataudtræk, som man vil kunne lave manuelt på cvr.dk. Hvorfor skal det være så svært at få data.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 19:20

Der er jo nogen der skal starte med at samle al den information ind. Det koster jo også tid. Så enten må du ud og klare det selv eller købe dig til det. Der er ikke meget andet at gøre. 

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 19:28

Thomas Ardal:

Tak for svaret. Jeg kender godt databanken på cvr.dk, men det understreger netop min pointe. 2.637,50 kr. for et Excel ark med 911 hoteller. What? Det er de færreste hobby udviklere der lige har små 3.000,- kr. til et dataudtræk, som man vil kunne lave manuelt på cvr.dk. Hvorfor skal det være så svært at få data.

Prøv at regn på hvor lang tid det vil tage dig, at sætte alle de dataer ind i excel.. Så ser du at 2600 er gryn, og som en anden skriver, nogle skal jo skrabe dataerne sammen til at starte med

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 19:49

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:57

Køb et abonnement på NN Markedsdata, så har du adgang til en masse informationer. Det koster nogle tusinde årligt - det er dog pengene værd :-)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Ardal:
... Det er de færreste hobby udviklere der lige har små 3.000,- kr. til et dataudtræk, som man vil kunne lave manuelt på cvr.dk. Hvorfor skal det være så svært at få data. ...

Det behøver vel heller ikke at være sværere end man gør det til. Hvis jeg manglede en liste med hoteller i Danmark, ville jeg hente data fra hotels.com. I stedet for at betale 2600,- for at få data fra cvr.dk, kan du - ved at bruge lidt tid - selv lave en liste. Så meget er 911 hoteller heller ikke.

Det forudsætter selvfølgelig, at du er indstillet på at bruge lidt tid på det, men hvis det er vigtigt nok for dig, så er du nok også indstillet på det.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 20:19

Jesper Nerløe:

Det forudsætter selvfølgelig, at du er indstillet på at bruge lidt tid på det, men hvis det er vigtigt nok for dig, så er du nok også indstillet på det.

Jeg tror ikke at alle hoteller er på hotels.com ? (Er det ikke kun dem der vil betale %'er til hotels.com?)

Derudover så tager det altså lang tid og slå hotellets navn op og finde alle de informationer du får via CVR.dk.

Jeg tvivler helt ærligt på at det kan betale sig, at begynde. Så ville jeg til hver en tid hellere arbejde de 2600,- ind på noget andet. Det gælder om at se hvor det kan betale sig at få andre til det, jeg ville helle aldrig selv tage til spanien og plukke mine agurker Huh?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:30

@Mark MK: Jeg ved ikke om alle hoteller i Danmark findes på hotels.com, men der er i hvert fald mange (165 hoteller i København alene, og jeg kunne se at der generelt var mange fra hele Danmark listet).

Det er muligt, at jeg har overset noget, men så vidt jeg læste er det en liste over alle hoteller i Danmark, som TO efterlyser - ikke en liste med udvidede data om hotellerne. Så det burde være overkommeligt.

Jeg er enig i, at man skal overveje, om det kan betale sig at bruge tiden på selv at samle data - men, hvis det kan det, og budgettet ikke er til at få andre til at gøre det, så må man jo selv igang.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)