Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunsten at sætte den rigtige pris???

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er nået til prisfastsættelsen i forbindelse med min webshop.

Derfor kom jeg til at tænke på hvordan jeg bedst muligt fastsætter den rigtige pris i forhold til indkøbsprisen.

Eventuelt hvilken procentsats der anbefalelsesværdig at gange med når man udregner salgspris.

Det skal siges at jeg på nuværende tidspunkt ikke kender indkøbsprisen.

Men branchen jeg befinder mig i er gadgets som på f.eks. netcenteret.dk med dropshipping :)

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:00

Det gælder jo om at tjæne penge... Så tag den højeste mulige pris, så kan du altid lave en "tilbuds" side på et tidspunkt når det køre. Du får helt sikkert fejlkøbt et eller andet, eller får noget retur som du ikke kan sende tilbage til din leverendør... Der er jo også udgifter nok ved at være selvstændig så tjæn på varerne, ellers hænger det ikke sammen for dig..

men husk ødelæg nu ikke detail handlen ved at sælge varerne til spot priser... du skal tjæne noget på dine vare, ellers får du aldrig råd til en mercedes...

Mvh Christian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:04
Hej Christian :)

Tusind tak for dit svar - du har naturligvis ret.
Selvfølgelig skal jeg tjene penge på de varer jeg sælger, men spørgsmålet er bare hvor mange.
Skal jeg ligge på præcis samme prisnivau som mine konkurrenter, skal jeg lige under eller over.

Håber du/andre kan svare på det :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 13:40

Hey!

Om du skal ligge på præcis samme pris som de konkurrenter afhænger af konkurrencesituationen. Hvad er det kunderne vil have? - selvfølgelig vil de gerne have den billigste pris, men hvis du kan tilbyde dine kunderne noget andet end dine konkurrenter, så kan du sagtens tage højere priser end konkurrenterne!

Så mit råd vil være at sætte dig ind i din branchen! Find ud af hvad kunderne vægter højt.

det kunne være kundeservice, svartider på spørgsmål, udvalget i din webshop, leveringstider, uforudsigelige gebyrer, produktbeskrivelser osv... 

En god måde at blive en "kundefavorit" indenfor din branchen er selvfølgelig at forstå dine kunder! Men prøv også at kigge på hvad dine konkurrenter tilbyder kunderne (hvis der altså er konkurrenter) også kig på hvad du kan gøre bedre eller anderledes for at differentiere dig fra konkurrenterne!

Håber det hjalp en smule! Ellers bare spørg igen!

Ha' en god søndag!

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 14:58

Hej Emil

Tusind tak for dit svar, du har ret! :)

Du har naturligvis ret, jeg vil forsøge at være den bedste inden for branchen med svartider, men dette punkt kommer jo først til syne når kunderne vælger at skrive til mig og det er vel lagt hovedparten af alle kunder der blot kigger på priserne.

Samtidig vil jeg jo ikke føre priskrig med mine konkurrenter, så det jeg tænker meget på nu, er om jeg kan tillade mig at tage en højere pris, uden at min afsætning falder ekstremt.

Håber du/andre kan hjælpe! :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 15:04

Prisen er ofte et afgørende element i konkurrence med konkurrenterne! MEN MEN MEN Det behøver den ikke at være! Du skal "bare" kunne tilbyde dine kunder noget mere end dine konkurrenter!

Men det afhænger meget af hvilke produkter du sælger! Er produkterne homogene? altså er det nøjagtigt de samme varer du sælger som konkurrenterne, så vil kunderne ofte være tilbøjelige til at vælge det sted hvor det er billigst, hvis ellers det sted lever op til forventningerne hvad angår service osv.!

Så det du skal er jo at lave en analyse af dine konkurrenter og se hvad de tilbyder! Derefter skal du kigge på hvad du kan tilbyde! Find ud af hvad du kan tilbyde som er bedre end dine konkurrenter!

Og stil spørgsmålet: "hvorfor skal kunderne handle ved mig fremfor en konkurrent?"

/ Emil Lykkeskov

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 15:10

Tusind tak for hjælpen, og ja i min webshop er der tale om homogene varer, da de sælges via. dropshipping, og derfor minder meget om konkurrenternes produkter.

Men du har ret i dine udsagn, det jeg blot tænker på er om det bedre service niveau betyder så meget, det betyder vel kun noget for en bruger der har handlet hos mig før eller en bruger der har stillet mig et spørgsmål.

Hvordan fanger jeg førstegangs brugeren uden at gå i priskrig? :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 15:18

Emil:
Hvordan fanger jeg førstegangs brugeren uden at gå i priskrig? :)

Du kan jo købe dig til besøgende igennem google! Og der skal nok være nogle der køber ved dig (hvis altså du ikke sætter en urimelig høj pris!

Derudover må du jo arbejde med dit SEO, så du får tiltrukket noget opmærksomhed til din webshop og som tilmed ikke koster penge som det sjovt nok gør ved de betalte annoncer på google!

Se at få et link til din webshop i din signatur her på Amino! Det betaler sig!

Og skriv for guds skyld nogle gode produkttekster og få taget nogle gode produktbilleder! Så skal ordrene nok komme ligeså stille og roligt! Og når først du har en kunde i butikken så er det bar med at holde godt fast på dem og se om du ikke kan få dem til at købe igen!

Er din webshop oppe at køre på nuværende tidspunkt?

Held og lykke!

/Emil Lykkeskov

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 16:18

Igen takker jeg mange gange :)

Ja du har ret, men nej min webshop er ikke oppe at køre på nuværende tidspunkt.

Af hensyn til signaturen, kan jeg have et billede i signaturen som standard bruger på Amino? :)

De bedste hilsner

Emil

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 16:42

Uden at være helt sikker så mener jeg at du skal være plus bruger for at kunne have animationer i din signatur!

Men det bør du også overveje at blive når du for alvor er kommet i gang! (overvejer det også selv kraftigt for tiden)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)