Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til fordeling af indtægter ønskes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ideen til en infoside, hvor der bla. skal sælges e-bøger.

En del af oplæget, er at brugeren kan sende et forslag til en e-bog ind.

Herefter sørger vi for alt praktisk - herunder redigering af bogen, tilføjelser ( rabatkoder i bogen), markedsføring og salg.

Vi vil så tilbyde en %-del af indtægterne til brugeren/ e-bogens ophavsmand.

Spørgsmålet er således hvad du synes er en rimelig fordeling ?

En anden mulighed er selvfølgelig blot at betale en engangssum ( hvad skulle det så være ? )

Men jeg tror at med den første metode - med en fremtidig %-del - ville flere synes det kunne være sjovt at komme med et oplæg.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:19

Selve forfatteren mener jeg skal have størstedelen af overskuddet, du skal selvfølgelig dække omkostninger men sådan en tjeneste kan koste en del at styre, du kunne overveje at automatisere en del af opgaverne.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:39

Hej Lasse - takker for dit svar, jeg kan se du har lidt med det at gøre iforvejen :)

Ikke overraskende synes jeg skribentens andel skal være mindre end ved et "normalt" forløb. 

af flere årsager;

- vi forventer ikke et færdigt oplæg

- vi redigerer bogen

- vi tilføjer efter behov

- vi tilfører værdi iform af rabataftaler i bogen

Herudover tror jeg bogen i sig selv vil have meget lille værdi - undtaget i sammenhæng på vores infoside.

Men måske tager jeg fejl ? Og uanset efterspørger jeg jo også andres mening.

Hvad er typisk % fordeling - hvis kunden kom med et helt færdigt oplæg ?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:07

Jesper Laugesen:
Herudover tror jeg bogen i sig selv vil have meget lille værdi - undtaget i sammenhæng på vores infoside.

Hvis bogen har en meget lille værdi, hvad får dig så til at tro at folk vil købe den ?

Hvis det er for rabataftalerne, så kan du jo bare sælge et hæfte med rabataftaler, og helt undgå en forfatter.

Hvis du har en specifik idé til en (eller flere) bøger der passer til infosiden, kan du også hyre en Ghostwriter, så du selv får rettighederne til bogen. Så er du også her uafhængig af fofatteren.

mvh

Jan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:30

Hej Jan

Bogen vil have god værdi, jeg mener blot at interessen vil være størst når den ses i sammenhæng med den øvrige info på siden.

Rabatkoderne skal ikke være det primære, men jeg tænkte det kunne være et godt ekstra salgsparameter.

Som du siger, så vil jeg også købe artikler - også for at have noget til opstarten.

Men herudover kunne jeg godt tænke mig at tilbyde den anden mulighed til brugerne af siden, og det er der jeg søger meninger omkring fair fordeling.

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 11:58

Jesper Laugesen:

Hej Jan

Bogen vil have god værdi, jeg mener blot at interessen vil være størst når den ses i sammenhæng med den øvrige info på siden.

Rabatkoderne skal ikke være det primære, men jeg tænkte det kunne være et godt ekstra salgsparameter.

Som du siger, så vil jeg også købe artikler - også for at have noget til opstarten.

Men herudover kunne jeg godt tænke mig at tilbyde den anden mulighed til brugerne af siden, og det er der jeg søger meninger omkring fair fordeling.

Ok - så bogen vil have værdi, men hvis den kun har det i sammenhæng med infosiden, vil det så ikke være en noget risky business at gå i gang med at skrive en bog der er så smal - hvis betalingen ikke stemmer overens med risikoen ?

Det tager jo temmelig lang tid at skrive en ordentlig bog med noget indhold der virkeligt kan bruges til noget.

Nu skriver du ikke noget om hvad infosiden skal omhandle (er det eet emne, en vifte af emner inden for samme kategori eller måske alt muligt mellem himmel og jord), men umiddelbart lyder det som om at du vil være bedre stillet ved bare at bestille arbejdet og så redigere det. Jeg tror at du vil få problemer med at overbevise en forfatter om at du skal have hovedparten af kagen, når det er forfatteren der sidder inde med viden på et specifikt område.

Al respekt for at bogen skal redigeres og laves så den er spisbar for læseren, men det er jo en service man som forfatter kan købe sig til andre steder.

Det ser også ud som om at der kommer en eller anden konflikt omkring ophavsretten, hvis i går ind og tilføjer materiale. Hvordan er det tænkt at den skal deles mellem forfatteren og dig ?

Hvordan vil i bedømme pris i forhold til indhold for en given bog ? - og den del forfatteren skal have vil jo ændre sig alt afhængigt af hvor meget reel viden i tilføjer bogen.

Det er bare lige det der umiddelbart popper op hos mig, men det kan være at jeg ikke helt har forstået dit koncept.

Jeg tror på idéen med at sælge en bog sammen med nogle løsningsorienterede rabatfordele - såfremt at disse fordele ikke kan opnås på anden vis. Men jeg er lidt skeptisk over for forholdet mellem forfatteren og dig - altså hvordan det skal foregå i praksis.

mvh
Jan
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:45

Nu siger jeg ikke at den KUN vil have værdi i forb. med placeringen på info siden - jeg siger jeg tror den vil have STØRRE værdi der. Jeg kan ikke komme det nærmere pt.

Risiko, hmm jo, worst case for brugeren er jo at have brugt noget tid på at skrive det, og vi ikke sælger - så jo et tidsforbrug kan du miste.

Jeg ser det nu mere som en ekstra mulighed hvor du kan skrive om et emne som interesserer dig/du har viden om , hvis du synes det kunne være sjovt - og hvor du så har en chance for en ekstra indtægt du ikke lige havde regnet med. Ikke som den proffe bogskriver der vil kalkulere et timeforbrug mv. Dette vil ikke være brugere som overhovedet havde tænkt at skulle udgive e-bøger i forvejen, men hvor muligheden "tilfældigt" opstår. Igen - jeg kan ikke lige komme det nærmere pt.

Omkring ophavsret, kan begge dele jo aftales på forhånd - det er ikke fastlagt endnu.

Men udgangspunktet jeg havde tænkt er nok at skribenten overdrager ophavsretten til os, så vi frit kan ændre og tilføje, ligesom der løbende skal holdes øje med at evt. rabatter fortsat er gældende.

Så meget firkantet fortalt - du indsender en "kladde" til mig om et emne, og overdrager alle rettigheder.

Jeg laver resten.

For det får du så en på forhånd aftalt %-del af prisen jeg vælger at sætte på bogen.

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 16:14

Jesper Laugesen:

Så meget firkantet fortalt - du indsender en "kladde" til mig om et emne, og overdrager alle rettigheder.

Jeg laver resten.

For det får du så en på forhånd aftalt %-del af prisen jeg vælger at sætte på bogen.

Det lyder helt sikkert som et spændende koncept, så hvis du kan få fat i den "tilfældige" skribent, så kunne det da godt gå hen og blive godt, også set i kraft af at i har mulighed for at tilføre bogen værdi ved at skrive mere - men det forudsætter jo en viden om det pågældende emne.

Det skal bare være meget klart defineret hvordan det hele foregår, hvornår og hvordan en bog bliver prissat osv.

Mht. fordelingen (fra dit oprindelige spørgsmål), så mener jeg at have hørt at boghandlerne får op til 40% på en given bog.

mvh

Jan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:06

Tak igen for dine svar Jan - jo jeg tror selv på ideen - men igen - jeg får så mange hele tiden....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)