Hej Amino'er. Jeg er så småt ved at starte på et lille hygge projekt. Men for at være helt sikker på at det ikke er i mod reglerne, så vil jeg lige forhøre mig herinde. Lad os sige, at jeg på min hjemmeside vil samle alle de bedste beskrivelser af værthuse(blot for ikke at røbe min idé) Altså, jeg vil smide op på min side, når andre hjemmesider er kommet med en ny anmeldelse af et værthus. Jeg vil også i mindre grad også selv anmelde værthuse(Jeg ved ikke om det har relevans?) Det går jeg ikke udfra, at der nogle problemer i overhovedet. Jeg reklamere jo egentligt bare gratis for andre. Der hvor tvivlen opstår er så, hvor vidt det også er lovligt, at sende mails ud til de som tilmeldt sig et nyhedsbrev, hvor det jo er andre "firmaers" anmeldelser af værthuse der vil blive linket til. Og hvor vidt det er lovligt, at lave et sms system, hvor folk får sms'er, når jeg oploader en ny anmeldese, som jo er skrevet af andre. Det er nemlig essentielt at være hurtig ude, ellers kan man ikke drage nytte af disse "anmeldelser".
Jeg håber I forstår det, og at I kan hjælpe mig med dette spørgsmål :-) På forhånd tak.
|
Er denne portal "lovlig"?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Den holder ikke helt. Hvis dem der laver anmeldelserne fx tilbyder rss, så kan du samle dem og vise dem til dine besøgende. Men direkte at kopiere andres tekst det må du ikke og kan koste dig dyrt. Men kan være du kan indgå nogle aftaler med dem, der laver anmeldelserne om du må vise dem/sende dem til dine brugere eller må bruge et uddrag af anmeldelsen. Mvh |
Ja, jeg vil naturligvis linke til det. F.eks. "4 ud af 5 stjerner til Rødsten kro. Læs hele anmeldelsen her(hvor linket til anmeldelsen så vil være)" |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)