Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

grantræer produktion

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

jeg kunne godt tænke mig, at lave en grantræ produktion, hvor jeg sælger grantræer til privat  som hække osv. 

men så har jeg lige nogle spørgsmål om det ?

skal man ikke være moms registret hvis man tjener mere end 50k ikk ?

Så jeg synes at det kunne være sjovt at lave nogle grantræer via frø. Så helt fra bunden af.

så derfor spørger jeg om, hvordan finder man frøet i en grankogle? og hvornår skal så dem i nogle urtepotter (hvilken årstid)?
¨¨

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 12:12

Du er på vej ind i en gammel og videnstung branche, som landmænd og planteskoler sidder tungt på. Produktionen af gran, fyr, juletræer og hække etc. foregår i storskala og er meget effektiv/automatiseret. 

Derfor tvivler jeg meget på at der et marked for en hobbyproduktion foretaget af en ikke-fagmand.

Alt undtagen pinden i i midten af en grandkogle er frø. Så dem tidligt om foråret og plant ud senere på efteråret. (Men der tusinder af arter, som alle kræver forskellig omstændigheder, så det er svært at sige noget generelt) 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 12:25

Hans Henrik Lichtenberg:

Du er på vej ind i en gammel og videnstung branche, som landmænd og planteskoler sidder tungt på. Produktionen af gran, fyr, juletræer og hække etc. foregår i storskala og er meget effektiv/automatiseret. 

Derfor tvivler jeg meget på at der et marked for en hobbyproduktion foretaget af en ikke-fagmand.

Alt undtagen pinden i i midten af en grandkogle er frø. Så dem tidligt om foråret og plant ud senere på efteråret. (Men der tusinder af arter, som alle kræver forskellig omstændigheder, så det er svært at sige noget generelt) 

så er det for siden, at lave nogle træer?

måske skulle man bare lave en lille juletræ produktion i stedet for ? ude i fremtiden.

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)