Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et AMINO medlem smides ud af Danmark d. 31 august, 2011.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Det er jo fuldstændig latterligt det der! Kunne de ikke bruge deres energi på at smide dem der udnytter vores skatte penge ud istedet for! 

Det er jo netop de regler han rammes af. Skal man lave mere specifike regler, så skal der ansættes flere i udlændinge styrelsen, og derved skal du betale mere skat.

/Kenneth

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 05:45

Kenneth:

Det er jo netop de regler han rammes af. Skal man lave mere specifike regler, så skal der ansættes flere i udlændinge styrelsen, og derved skal du betale mere skat.

/Kenneth

Det har du helt ret i, men burde man saa ikke lave en ordning, som findes i mange andre lande, hvor man kan koebe sig til en opholdstilladelse?

Jeg ved at Hong Kong, UK og Canada, blandt andre, benytter sig af saadanne ordninger. Du kan faa en opholdstiladelse mod at investere en vis sum penge i landet. Derudover, skal man naturligvis kunne forsoerge sig selv. Kan man ikke det, maa man tage sit gode toej og gaa.

Det er i min verden, den eneste vej at gaa, da det jo kun giver skatteydere og ingen skattenydere!?

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:45

Imexed Ltd. Kasper:
Du kan faa en opholdstiladelse mod at investere en vis sum penge i landet. Derudover, skal man naturligvis kunne forsoerge sig selv.

Jeg er faktisk enig med dig men, du får det til at lyde som om man er sikker på at få en opholdstilladelse bare man har penge, det er ikke lige nok måske nogle steder i Østen. Skal du ind i Canada eller USA er der mange faktorer der spiller ind korrekt penge fylder en del men det er ikke nok.

/allan

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:01

DesignYOU:

Imexed Ltd. Kasper:
Du kan faa en opholdstiladelse mod at investere en vis sum penge i landet. Derudover, skal man naturligvis kunne forsoerge sig selv.

Jeg er faktisk enig med dig men, du får det til at lyde som om man er sikker på at få en opholdstilladelse bare man har penge, det er ikke lige nok måske nogle steder i Østen. Skal du ind i Canada eller USA er der mange faktorer der spiller ind korrekt penge fylder en del men det er ikke nok.

/allan

Hej Allan,

Det ved du formentligt mere om end jeg goer, det er bare ideen jeg godt kan lide.

Mvh.
Kasper 

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:56

EU-domstolen har for nyligt afsagt en meget spændende dom. Dommen giver tredjelandsstatsborgere ret til familiesammenføring med deres børn på grundlag af EU-retten.

Eller for at være mere præcis: Dommen giver børn med unionsborgerskab ret til at gøre brug af EU-retten. Det er et meget stort skridt. I den konkrete sag var barnet så heldigt, at EU-retten udløste ret til familiesammenføring.

http://www.eu-oplysningen.dk/dokumenter/efdomstolen/domme/anlaeggelse/2009/C34_09/

---

Det rigtigt spændende ved den nye dom er, at retten til famliesammenføring med børn - modsat hvad man tidliger har kunnet argumentere for - ikke er betinget af, at EU-borgeren (barnet) har gjort brug af sine rettigheder til fri bevægelighed.

Det er rigtigt spændende, fordi det hidtil har været anset for meget grundlægggende i EU-retten, at man kun kan bruge EU-retten, når man udøvet fri bevægelighed. Sådan er det formentligt stadig, men der er altså nu en undtagelse, når det gælder familiesammenføring med sine forældre.

Lige som der følger rettigheder med et statsborgerskab, så følger der også rettigheder med unionsborgerskabet, og det er disse rettigheder, som under visse betingelser giver barnet ret til familiesammenføring med sin forælder. 

EU-domstolen har i en anden sag (McCarthy-sagen) afgjort, at en britisk statsborger, der også har irsk statsborgerskab, og som aldrig har forladt Storbritanien, ikke har ret til familiesammenføring efter EU-reglerne. Den afgørelse er helt efter bogen.

Det skyldes netop, at hun ikke har gjort brug af retten til fri bevægelighed. Hun har på intet tidspunkt flyttet fra et EU-land til et andet EU-land for at gøre brug af retten til at arbejde eller studere i et andet EU-land, og hun har ikke gjort brug af reglerne om kapitalens fri bevægelighed.

Hun har disse rettigheder som EU-borger, men hun har ikke gjort brug af dem, og dermed skal hendes sag om familiesammenføring ikke afgøres efter EU-reglerne, men efter de engelske regler.

Rent teknisk er det Maastricht-traktatens artikel 20 om unionsborgerskab, der giver barnet ret til familiesammenføring med sine forældre. Pga. den manglende udøvelse af fri bevægelighed finder reglerne i Opholdsdirektivet ikke anvendelse.

Man har kun de rettigheder, som er indbyggede i unionsborgerskabet. Derfor går man glip af rettighederne i Opholdsdirektivet, fx retten til permanent opholdstilladelse efter 5 år. 

EU-domstolen har udtalt sig sådan her om, hvad EU-domstolen mener, der er af indbyggede rettigheder i unionsborgerskabet.

”artikel 20 TEUF skal fortolkes således, 

at den er til hinder for, at en medlemsstat

for det første nægter en tredjelandsstatsborger, 

som forsørger sine små børn,der er unionsborgere, ophold i den medlemsstat, hvori de er bosat og er statsborgere,

og for det andet nægter nævnte tredjelandsstatsborger en arbejdstilladelse, 

for så vidt som disse afgørelser reelt fratager de nævnte børn den effektive nydelse af kerneindholdet i de rettigheder, der er tilknyttet statussen som unionsborger.”

Sagen handlede om to børn med to forældre, der begge var tredjelandsstatsborgere. Dermed er sagen ikke 100% lig med Phillips sag.

Hans to børns mødre er dansk statsborgere. Det er muligt, at vurderingen af, om Phillips børn fratages "den effektive nydelse af kerneindholdet i de rettighder der er tilknyttet statussen som unionsborger" vil falde anderledes ud.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for Jeres Svarer :)

Jeg er glad for at I følger med,

Jeg har svaret Ulrik igennem PM.

Min lille familie har bestemt os til at flytte til Malmö og blive i sverige, Vi kommer ikke tilbage forløblige men kommer på besøge.

Som I ved er biler, og hus er meget billiger derove ;)

Og jeg kan godt lige at deres udlændning regler er mere fair, så de kan godt få min skattepenge.

Jeg synes bare at der mangler en amino.se, hvad synes I? 

Jeg har som sagt i min blog post, været igennem en helt masse bøvl og bekymering det sidst 7 år og gider simplehen ikke mere, jeg vil bare driv min firmer'r, støtte min familie, og hjælp ændre nå jeg kan.

Jeg er super glad for at Kristine (min kommende kone ((på 4/6) har det ok med at flytte med).

Vi har bruge for.....

Hvis i kender nogen der kender nogen der har måske et del-tids job, project, opgave eller bruge for et hånd I sverige, Sige endlige til ;) Så går det bedre for mig at støtte min ung familie.

Tusind tak for jeres svar og støtte, det er jeg/vi meget glad for.

If just the politicians were  normal people with a heart like you guys, then there would be no worries.

MVH Phillip Hobbs

my blog | http://www.philliphobbs.com
website | http://www.your-virtual-ninja.com
twitter | @philliphobbs85

Pottemagertoften 51
Højbjerg 8270
Denmark
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 18:44

Hej Phillip

Velkommen til Sverige, vi er et dansk par der har boet syd for Malmø i 10 år nu.

Vi er super glade for at bo herovre og her er mange fordele i forhold til at bo i Danmark. Her får dine børn varm mad i dagis (børnehaven) og i skolen hver dag, uden at du skal betale ekstra for det.

Iværksættermiljøet er super og der står flere frivillige organisationer klar og de hjælper dig gerne igang. Du får naturligvis din egen private mentor tilknyttet og de hjælper dig gerne med at netværke med ligesindede.

Du er heller ikke jaget vildt, hvis du ikke har job. Faktisk hørte jeg, at alle de jobplaner og møder der findes i DK, næsten ikke eksisterer i det svenske system (kender ikke de præcise regler, men det er hvad jeg har hørt).

Der findes et godt forum for danskere, der er flyttet til Sverige og det hedder www.sunddebat.com Her er der stor hjælp at hente blandt andre der engang stod i samme situation som jer.

Du kan også finde lidt tips til at købe ind på www.billigtisverige.dk, men den er mest rettet mod de danskere, som vil spare penge ved at handle i Sverige. Men du kan da finde de billige supermarkeder og de bedste steder at købe billigt slikSmile

Hvis I har lyst til at netværke, så lad os tage en kop kaffe en dag og se om der er basis for at netværke mere. Du er velkommen til at skrive til mig på kim@billigtisverige.dk

Et lille tip, lad være med at finde hus eller lejlighed i Oxie eller Rosengården. Det er billigt, men Rosengården er ikke for os danskere og Oxie er ikke så populært.

God vind

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 00:33

Hej Kim,

Lyder bare skønt :)

Jeg glæder mig allerade!

Vi snakkers

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:36

Jeg syntes det er sejt at du får noget positivt ud af det istedet, jeg tror også Sverige er meget rarere end Danmark og jeg får helt lyst til at flytte med :p

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 00:55

Kom bare Mikkel :)

Så begynder vi negen super firma derover :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)