Hej Michael, jeg takker for tilliden og for smugkigget. Jeg tror det bliver magento jeg vælger selv om OS Commerce virker mere intuitiv at betjæne for en begynder. Jeg håber du vil lade eksemblerne blive stående. Bjørndal |
Hej Bjørndal.
Har lige læst dit spørgsmål og antallet af svar og til trods for at du sikkert kan finde tusindstals lignende spørgsmål, så er det da kun fornuftigt at spørge om det for dit specifikke tilfælde.
Min anbefaling er - ikke at vælge et system ud fra udbredelsen, men ud fra behovet specifikt! Magento er fantastisk til webshop løsninger og Drupal som CMS. Men overvej evt. nogle andre faktorer i dit valg:
- Hvad er fremtidsplanerne (ikke bare kortsigtet behov)?
- Hvilke potentielle omkostninger kan dette medføre?
- Er systemet gearet efter den langvarige strategi?
- Kan dine budgetter holde til fejlagtige valg forinden?
- Hvilke behov skal inddækkes?
- Behøver du et stærkt CMS?
- Er du interesseret i at blogge?
- Skal der integreres med 3. part systemer?
- etc.?
Vi udvikler og designer til bl.a. Magento og Drupal og ovenstående er vigtige overvejelser for at kunne levere en god vare. Magento er helt sikkert værd at rose, men er primært tiltænkt som webshop og webshop alene. Det kræver en større indsats at arbejde med det (relativt) begrænsede CMS og det er kun muligt at drive simple kampagner med det indbyggede nyhedsbrevs modul. Alt er selvfølgelig muligt, men forudsætter at budgetterne holder til det.
Drupal er også en en fornuftig løsning og er primært et stort CMS hvor det er muligt at tilføje Übercart shopping modulet. Jeg vil nok kunne være tilbøjelig til at foreslå Drupal i stedet, da udvidelsesmulighederne er væsentligt større og mindre omkostningstungt. Der findes over 7000 moduler som du kan installere på en Drupal og som alle er gratis (husk at der kan tilkomme udviklingsomkostninger for speciel tilpasning), så mulighederne er mange med Drupal.
Hvis du har noget mere specifikt, så spørg endelig og du er ligeledes velkommen til at maile til os på info@divendo.dk med evt. mere følsomme spørgsmål.
Håber at det bidrager til din beslutning. :-)