En af mine super gode venner mangler et navn til sit nye coachingfirma.
Han skriver:
Det vil hovedsagligt være rettet mod virksomheder og vil arbejde med Teams og ledergrupper/ledere i mellemstore virksomheder. Faciclitering og coaching. Endvidere enkelt coaching til sælgere og ledere.
Der vil også være en uddannelsesdel, som er rettet mod folk som gerne vil være coaches og når de er færdig uddannet som coach vil der være en del add on kurser. Hvor vi lærer coaches at arbejde med businesplaner, markedsføring, salg etc.
Det vigtige er at der ikke indgår ordet coaching i firmanavnet - det er lidt plat. Men samtidigt skal det være nemt at huske. Jeg har selv tænkt lidt på Transmission... Men jeg er løbet lidt tør :-)
Jeg giver en gratis signeret version af Iværksætter til jeg dør til den der kommer på det navn han vælger.
En af mine super gode venner mangler et navn til sit nye coachingfirma.
- rettet mod virksomheder og vil arbejde med Teams og ledergrupper/ledere - Det vigtige er at der ikke indgår ordet coaching i firmanavnet - det er lidt plat. - Men samtidigt skal det være nemt at huske.
Hej Martin
Jeg tænker primært på noget med at et hold af mennesker skal blive dygtigere til at samarbejde og løfte en fælles opgave, så jeg foreslår: Groupgrade
(Group Upgrade alias GroUP UPgrade alias Groupgrade) ;-)
Jeg tænker at alle kunder eller grupper jo kan beskrives som cases, så hvad med CaseStudy, CaseValue, CaseWorth, CaseAssets, CaseClue eller måske Causeur (et andet ord for mundtlig eller taler)
Coaching er jo et nyt ord og begreb for en styret samtale - og et særdeles udemærekt værktøj mellem mennesker. Og coaching er i særdeleshed også blevet et stort forretningsområde. Men uanset hvad er udgangspunktet en dialog mellem mennesker.
Mit umiddelbare oplæg var Human Touch, men det er brugt af lignende virksomhed. Så kom ordet Dialog på mit nethinde, men det er brugt. Mit bud er derfor istedet menneskesyn hvilket er ledigt som domæne på dk. Det er dansk og det er positivt. Andet forslag er You and Me, for det er jo hvad det handler om i en UK udgave. Youandme er ledig på dk.
Jeg sidder og spekulerer i hvad de dygtige ledelseskonsulenter, som jeg kender hedder, og det er ikke just sigende navne de har:
Kommer i tanker om Tack, Accenture, Trust, PS4, Ladegaard, Kundeservicegruppen, IP-teams osv.
Så mit bud ville være bare at finde på et fedt navn, som kan huskes og staves osv. Lidt i stil med Amino-navnet, som jo heller ikke har meget med iværksætterdebat at gøre.
Mit bud skal derfor være en anden syre end amino-syren: Oxal / Oxali
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.