Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afgør man om det kan være kopivarer ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amion

Nu stiller jeg igen et spørgsmål, som jeg synes det er meget svært og få et konkret svar på.

Jeg ved når man arbejder med at importer vare. Så hvis man får finger i nogle forkerte ting, som kopivare som der uheldigvis findes. Så står man selv med det fulde ansvar, hvis man har solgt det videre, i den gode tror om det var noget rigtigt.

Men hvordan kan man finde ud af, om en vare kan være en kopi af et andet produkt, man slet ikke kender til. F.eks. dette glattejern bare får at tag et eksempel:

-http://www.dhgate.com/mini-ceramic-tourmaline-mini-hair-straightener/r-ff8080812b471494012b4730d9863d9e.html

Hvordan kan jeg finde ud af, om det er en kopi vare af et andet produkt?

Jeg håber du kan hjælpe mig nærmer på hvad der er kopi, og ikke kopivare.

Mvh Martin

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 18:36

Er der ikke nolge der kender til det ? :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:52

Hej Martin

Det har du i princippet ikke mulighed for at finde ud af.

Surt, men sådan er det.

Venlig hilsen
Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 19:07

Lige med hensyn til det glattejern der, så kan der vel ikke være tale om en kopi, når der ikke er et brand på varen, kan der...?

For mig at se, er det et "no-name" glattejern, og så kan det jo aldrig blive en kopi, eller...?

Det kan osse være det bare er mig, men hvis der nu havde stået "ghd" der på, ville jeg ik være et sekund i tvivl om at det var en kopi... Er jeg galt på den, eller hvad...?

Dbh. Rasmus

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 19:15

Jeg må indrømme jeg er blevet meget forvirret over hvad man må, og ikke må.

F.eks. forhandler de os nano inde på hjemmesiden, men der ved man jo det er en tro kopi af appels ipod nano, så der er man jo helt sikker på det er en kopivare.

Men jeg kan ikke finde ud af, om så noget her kan være en kopivare.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:50

Kopi? Umuligt

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 06:29

Hej Martin!

Som du selv siger så kan det i mange tilfælde være utrolig svært at afgøre. Der er dog nogle få ting du skal være opmærksom på. En af de bedste indikatorer på at en vare er uægte er prisen, hvis den lyder til at være for godt til at være sand, så er den det også i 95% af tilfældende.

En anden ting som ofte er sat i forbindelse med dyre designer smykke og elektronik, er et ægtheds bevis, følger der ægthed bevis med til produktet burde du kunne være sikker på det IKKE er en kopivarer.

Men når det så er sagt kan det som du selv siger være utrolig svært at afgøre hvorvidt et produkt er lovligt eller ulovligt. Og ja hvis det er med henblik på videre salg står du får det fulde ansvar, og kan risikerer at komme i en grim situation hvis ikke du har 100% styr på om dine vare er ægte er kopi. Derfor er du nød til at sætte dig grundigt ind i de produkter du kender, hvilke særlig kendetegn de har, og derefter bestille en prøve hjem fra din leverandør for at finde ud af ægtheden. Hvis du ikke mener dette er realistisk for dig, kan du som alternativ tage produktet med til en professionel som hurtigt vil kunne afgøre om det er en kopi. 

så du bør gøre følgende for at sikre dig bedst muligt:

1) Sæt dig godt ind i dine varer, er der mange kopivarer i omløb og hvilke særlige kendetegn har de ægte varer.

2) Brug prisen som en indikator hvor muligt

3) Find en god og pålidelig leverandør som du tester ved at bestille en stik prøve hjem af de vare du ønsker at sælge

4) Få evt. tjekket varerne hos en professionel 

På denne måde burde du kunne sikre dig.

Mvh.

Morten S.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 07:56

Ægthedsbevis er absolut ikke ensbetydende med at varen ikke er en kopi, de blir skam osse kopieret i STOR STIL...

Men ja, som Morten skriver, er der selvfølgelig forskellige indikatorer man kan gå efter, men den vigtigste af dem alle, er nok din sunde fornuft, den kommer man sgu langt med...Smile

Dbh. Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:12

Men vil så sige at det ofte er meget lettere at se på ægthed beviset om varen er falsk er ægte. Disse ægtheds beviser har næsten altid en eller anden form for hologram der gør dem svære for andre producenter at kopierer dem.

Men har i mellemtiden kigget lidt på den siden du spurgte til, og jeg kan ikke sige hvorvidt alle deres vare er falske, men der er rigtig mange af dem som er. :)

Mvh.

Morten S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Kan være falsk, men du bør ikke lade dette

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)