Hvad der gør mig endnu mere trist til mode er, at det er mig og dig!! - der er med til at finansiere disse hårdtarbejdende betjente via vores skattekroner, fordi nogle idioter... JA, idioter, ikke kan finde ud af hvordan man skal opføre sig! I min meget simple tankegang, skulle hele lortet masseanholdes, og så skulle der laves en opgørelse for statens udgift i forbindelse med hver enkelt episodes omkostninger, regningen divideres ud på hvert enkelt deltagende individ. Kan de ikke betale af den ene eller anden årsag, ja så må de gøre samfundstjeneste hos Vej & Park og rydde skrald langs motorvejene (som andre idioter ikke kan finde ud af at lade være med) og på denne vis arbejde deres idioti af. Undskyld mig - men vi andre lovlydige borgere og skatteydere bliver straffet i hoved og r.. med det ene latterlige tiltag, gebyr, afgift, stramning mv. hver evig eneste dag - så går det ganske enkelt over min forstand at sådanne respektløse tosser koster samfundet så mange penge. Personligt i min vennekreds kender jeg flere der deltager i denne slags optøjer, og vi har flere gange diskuteret meningen med det heftigt, og der har været flere hede debatter. Det viser sig jo eksempelvis at det er alle sociale lag der deltager i hooliganisme. Arbejdsløse anarkister såvel som mellemledere, skraldemænd og direktører - hvilket blot gør problemet endnu mere komplekst. Men jeg tror en stramning overfor disse ulovligheder ville få selv en Direktør til at tænke på sin (endnu) rene straffeattest endnu engang hvis det pludselig kostede 10 dage i brummen, mon ikke? Under alle omstændigheder så hylder jeg politiet og deres indsats, og kald mig bare magtliderlig, men jeg synes de bruger deres muligheder for magtanvendelse alt for lidt. Stod det til mig, så skød de tåregas ind i hele den ende der var ballade i og ryddede det fuldstændig for disse idioter inden kampen fortsatte! |
igang:Til sammenligning kan man se hvordan dansk politi behandler svenske fans, og hvordan man eskalerer en situation, fordi man skal hente én person der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt..
Svensk presse gravede i øvrigt længe i den sag, for at få en redegørelse fra dansk politi. Og da der var gået over et år, gravede de endnu dybere. Desværre kunne dansk politi ikke identificere betjentene, og de vidste ikke hvem der var på arbejde den dag.. Så det er uden konsekvenser at udøve vold til en fodboldkamp i Danmark, hvis du bare har et politiskilt. Og nu er Malmø sagen ikke den eneste, men den eneste hvor nogen har afkrævet politet en redegørelse, den slags bruger vi jo ikke i Danmark, hvor politiets beføjelser efterhånden er ved at være ubegrænsede.
Den kamp var jeg inde at se, og en stor gruppe af Malmøs fans var under hele kampen ude på ballade. Jeg ved godt at de i medierne gerne vil fremstilles som blide engle, men 20-30 stykker af dem, var tydeligvis på stoffer, der gjorde dem voldsomt aggressive. De så ikke to sekunder af fodboldkampen, men brugte hele tiden på at provokere FCK's fans, vagterne og politibetjentene.
Jeg havde den mindste knægt inde at se kampen, og selvom det er ved at være et stykke tid siden, så hver gang han hører noget om Malmø, udbryder han altid: "Deres fans er syge i hovedet".
Men hvis Malmøs fans virkelig gerne vil til bunds i den sag, så skal de ikke starte hos det danske politi, men i egne rækker.