Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdig Vista-konkurrent fra SUSE Linux - N ovel

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Så så ikke mobbe

Jeg har prøvet SuSE men ikke den nyeste version.

Linspire sælges faktisk på en lille computer nede i den lokale Merlin, meget sjovt, den har stået der snart et års tid, og jeg tror ikke halvdelen af medarbejderne aner hvad det er, men sjovt at se det er begyndt at komme på hylderne som "standardvarer".

Linspire, er det ikke en nyere udgave af det dengang meget omtalte Lindows? for det virkede da som en interessant ide dengang.

 

Ubuntu har jeg aldrig rigtig leget med.


Nå men hvis vi lige skal vende tilbage til emnet så er det interessant at se at de linux dists. der vinder frem er dem der er gået hen og blevet kommercielle, der har altid været den her holding i linux miljøerne at det var absurd at MS tog så mange penge og bla. bla. men det bliver spændende at se hvad prisen kommer til at ligge på ved f.eks. SuSE når de vinder en markedsandel der er værd at snakke om

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-03-2007 21:54:30 Forfatter: whatever '' i mine øjne er de faktisk på vej til at kunne nappe en større bid af markedet, men på privat siden vil den stadig være ufattelige lille og ingen værdig konkurrent.''

Tror du ikke det er fordi at ingen PC producent i stort set har præinstalleret Linux på sine maskiner før nu (Ikke været tilgænglig at købe færdig installeret)?

Dell er jo det første som har netop besluttet at begynde præinstallere Linux på sine maskiner - (SUSE tror jeg til at begynde med)


 

Jo helt bestemt, jeg mener også jeg læste at HP var på vej i den retning, men det er jeg ikke helt sikker på.  Jeg tror det kan være med til de vinder ind på markedet, og det bliver bestemt spændende når de kan begynde at konkurrere med Windows, og så derefter se hvordan det marked udvikler sig.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
"Linspire, er det ikke en nyere udgave af det dengang meget omtalte Lindows? for det virkede da som en interessant ide dengang."


Yup - det er helt korrekt (De blev sagt søgt af MS og måtte skifte navn) - men jeg tror de har lidt meget af problem stillingen som jeg nævnte lige før med der var ingen pc producenter som var intereseret i at præinstallerere det indtil nu, hvor Dell har smøget armene optil at installere SUSE på deres maskiner i 3 el. 4 forskellige series med stationere til at begynde med.



Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Thor er du enig med Martin med at man skal vente lidt eller tror du som jeg at Linux er blevet en "moden dreng" til vores pc'er i virksomheden el. hjemmet?


Det er altid sjovt med flere vinkler på ..... 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
SUSE er virkelig et godt alternativ til windows. Næste gang jeg skal skifte hele familiens desktop park bliver det enten ubuntu eller suse.
 

Er der ingen teenagere/drenge/piger/børn i din famlie :) Hvordan vil du forklare for dem at når de hiver vennerene med hjem for at spille WOW eller Call of duty, at det ikke er muligt  - Igen et sted jeg mener at Linux halter i forhold til Windows.

 

Yup - det er helt korrekt (De blev sagt søgt af MS og måtte skifte navn) - men jeg tror de har lidt meget af problem stillingen som jeg nævnte lige før med der var ingen pc producenter som var intereseret i at præinstallerere det indtil nu, hvor Dell har smøget armene optil at installere SUSE på deres maskiner i 3 el. 4 forskellige series med stationere til at begynde med
 

Jeg helt enig, jeg tror også det vil give linux et boost, men fra at få et boost og bare nærme sig en markant markedsandel er der meeeeeget lang vej endnu. Især hvis vi kigger på det private marked. Men den rigtige retning går det ihvertfald.


Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mening om benyttelse af Linux de forskellige steder:

Linux :
99% klar til ens virksomhed (Mangler mere information og support)
80% klar til hjemme brug, hvis man har nogen der spiller på PC''en ja eks. wow
100% hvis man bruger pc''en til ren internet, skriveprogram, opgave styring, photoredigering etc. etc. (der er mange spil til linux)

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet med denne Linux distruibution, som alle de andre er, at de fleste mennesker der bruger computere ligsom jeg selv er skide dovne. Jeg gider egeneligt ikke at skulle beskæftige sig med min computer. Jeg intereserer for det jeg kan gøre med den - ikke hvordan. Og med Windows er jeg tryg, jeg ved hvordan man gør tingene, jeg er fortroligt med det på godt og ondt. At skulle skifte, ikke alene operativsystem men også de fleste af de programmer jeg bruger i dag, er jeg simpelt hen for doven til.

Og jeg er ikke den eneste dovne PC-bruger. Vi er mange! :)

Iøvrigt er jeg ret glad for windows. Mange af de ting en ægte Linux-nørd ikke kan lide ved Windows er de ting jeg godt kan lide. Jeg kan godt lide et lækkert grafisk interface velvidende at nørderne naturligvis har ret i at det trækker unødige resurser. Jeg kan bare godt lide det. Og det samme gælder for mange andre windows ting. Jeg er også virkelig glad for mange programmer som jeg kører på Windows, og som jeg ikke kan få i tilsvarende versioner til Linux. Jeg er ikke villig til at opgive disse programmer.

Og sådan ved jeg også at der er mange der har det.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Pointen er jo  at Linux slet ikke er "nørdet" mere som vi har kendt det, men begynder faktisk at blive voksen..

Jeg kan godt lide et lækkert grafisk interface velvidende at nørderne naturligvis har ret i at det trækker unødige resurser.


Checkede du ud linksen i toppen af denne tråd som jeg postede? - For mig ser det da ud som et meget "lækkert grafisk interface".

Jeg kan godt forstå hvad du mener, det var også derfor jeg stillede spørgsmålet om "vanens magt", men om der nu faktiskt er flere fordele ved at skifte til f.eks Linux og man kan sådan set få de samme ting som til Microsoft . hvorfor så ikke skifte??? - tag f.eks bare de penge som du vil spare på sigt i licensomkostninger i forhold til microsoft..

Jeg synes det da i hvert fald er interessant med det Thor skriver i sin posting. .



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den timepris jeg tager er licensomkostninger uden betydning, sammenlignet med den tid jeg uværgeligt vil spilde, ved at skifte fra et OS til et andet :)

Ogs som andre har påpeget så også mit setup efterhånden så komplekst og indtegreret i diverse MS-afhængige ting, at opgaven med at skifte til Linux er helt urealistisk - og som sagt, mange af de professionelle applikationer jeg benytter kan man slet ikke få til Linux. Det er f.eks. tilfældet for det meste af den profesionelle musiksoftware jeg bruger. Og det næstbedste er bare ikke godt nok her.


Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være - men om du har f.eks + 100 klienter + servere så er det pludselig mange penge på det område som kan kanalyseres til andre resourcer..

Men som jeg forstår detret  så flader det hele ud på "vananes magt". Folk gider ikke og skifte for det man har det kender man....

checkede du linken mth det grafiske?

Mht til setup - sådan har min firma også - alt er stort set ms - men der er jo også et interessant spørgsmål om det er "sundt" at være så hængt op et firma?

Nu når der begynder at komme interessant alternativer. "Vi allesammen" læser jo hele tiden i aviser/tv osv hvordan organisationer og statlige organisation skifter væk fra Microsoft pga af de synergier som kommer ved at skifte platform. (Vi har også kigget på Mac som alternativ udover Linux).

Personligt mener jeg bare at det er vigtigt at være åben for nye systemer og ikke låse sig fast hvilket er utroligt nemt med MS og, at det er meget vigtigt kigge på hvad som operativt gavner ens virksomhed bedst fra alle vinkler.

Jeg indrømmer da meget gerne at jeg ikke er særlig glad for MS Windows Vista af mange grunde (Ja vi har testet det inkl mig har test kørt det) bla TCO er meget dyr i forhold til XP. Jeg synes, at Microsoft skulle brugt sine krafter på forfine den allerede existererende platform og forbedre den mht. til bugs, sikkerhedshuller osv. . Men Microsoft er nu Microsoft....
Window Vista for mig er Microsofts version af Pimp up my ride. Dyrt ekstra lir som koster flere penge men ikke giver særligt meget forretningsmæssige fordele.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)