Hvordan fastsætter jeg prisen på min virksomhed ?
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Hej
Hvordan fastsætter jeg prisen på min virksomhed ?
Jeg overvejer at sælge en anpart af mit firma , men hvordan finder jeg salgs prisen ?
Håber i kan hjælpe tak ;o)
EpsonE
En god tommefinger regel er de sidste tre års fortjeneste divideret med antal år (3) gange med 6. f.eks fortjeneste 2008: 200.000kr, 2009: 350.000kr 2010: 500.000 = 1.050.000kr divideret med 3 = 350.000kr gange med 6 = 2.100.000kr.
Mvh Henrik Kaas
Denne holder ikke, beklager - Den tager ikke højde for alle forhold, idet der udelukkende fokuseres på "fortjeneste", som iøvrigt ikke er nærmere defineret.
Tonny
Svar
Tilmeldt 29. Sep 09
Next.man
Skrevet
13-06-2011 kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Det er helt klart min vurdering (og erfaringsmæssigt) at du bør kigge på DCF-modellen.
Hvad virksomheden er værd i dag (Egenkapitalen ) er jo ikke et udtryk for de muligheder der er ved en ny partner :)
Der skal ses fremad ved sådan et salg , og ikke på kun historiske data ! :)
Svar
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Det er helt klart min vurdering (og erfaringsmæssigt) at du bør kigge på DCF-modellen.
Hvad virksomheden er værd i dag (Egenkapitalen) er jo ikke et udtryk for de muligheder der er ved en ny partner :)
Der skal ses fremad ved sådan et salg, og ikke på kun historiske data ! :)
Hmmm.
Her er et link til SKAT med en beskrivelse af "Discounted Cash Flow" (DCF-model)
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1813207&vId=202463&i=15&action=open
God læselyst
Tonny
Svar
Tilmeldt 29. Sep 09
Next.man
Skrevet
13-06-2011 kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hvad virksomheden er værd i dag (Egenkapitalen) er jo ikke et udtryk for de muligheder der er ved en ny partner :)
Der skal ses fremad ved sådan et salg, og ikke på kun historiske data ! :)
Hmmm.
Her er et link til SKAT med en beskrivelse af "Discounted Cash Flow" (DCF-model)
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1813207&vId=202463&i=15&action=open
God læselyst
Tonny
Kender udemærket modellen :).
Har arbejdet med den flere gange og skrevet hovedopgave om den, så ellers tak :)
Svar