|
Hejsa, Jeg har rodet lidt med Google Adwords, men er blevet lidt forvirret. Tidligere har jeg selv oprettet min webside med et "budget" pr. måned. Men nu har jeg fået et tilbud fra et firma der tilbyder f.eks. 1800 clicks for ca. 6000 kr. + moms. Hvad er forskellen på deres produkt og det jeg tidligere selv har kørt??? |
Google Adwords - Hvordan?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Har næsten lige været ved et foredrag om optimering af adwordskampagner, og det viste sig at det var ikke så lidt af en videnskab. Må man spørge hvor meget du bruger nu, og hvor mange klik du får for det? Peder |
![]() |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
|
Forskellen er, at du betaler for en service, hvor andre sætter dine annoncer op, og måske endda til en ublu overpris. Fast pris pr. klik i den stil frarådes dog af mange. Problemet er, at du dermed ikke er garanteret, at få det optimale ud af dine annoncekroner. Jeg kan i princippet sagtens tilbyde dig dobbelt så mange kliks for samme pris! Hvad du så måske ikke får at vide, er at det måske ikke er super relevante kliks. I min verden er der 2 muligheder: 1. Sæt dig ind i skidtet og lav det selv. 2. Få et firma på konsulentbasis, til at opsætte og evt. vedligeholde dine annoncer, til en aftalt timepris. Måske kunne man endda også kombinere det. |
|
Jeg bruger 100 pr. md. på Adwords. |
|
Hej Lasse Forskellen er, at de tjener tykt på at sende dig - sandsynligvis ubrugelig - TRAFIK. AdWords er et rigtig godt redskab til at sende KUNDER til dit web-sted, men hvis du vil være sikker på at det skal virke til din fordel, kommer du nok ikke udenom selv at sætte dig ind i tingene. Jeg har lavet en del succesfulde AdWords kampagner - nogle af dem for firmaer, som var meget skeptiske overfor AdWords, fordi de tidligere havde købt dyr trafik af firmaer som det du nævner, uden at det havde ført til noget nævneværdigt salg. Problemet med disse firmaer, er at de tjener på at sende dig trafik, mens du tjener på at finde kunder. De er ligeglade med om trafikken fører til salg hos dig, så de optimerer deres annoncer til at give mest muligt trafik billigst muligt. Når du selv har lært at lave dine annoncer, kan du målrette dem, så de kun vises til Google-brugere, som med stor sandsynlighed vil være interesserede i din service eller dine produkter. Udover at det betyder flere klik på færre annoncevisninger, hvilket er ensbetydende med lavere klikpriser, giver det også langt flere kunder i forhold til hvad du må betale for annoncerne. Med ordentligt optimerede annoncer er det ikke umuligt at opnå Klikprocenter på over 10% Klikpriser på 20-25 øre Salg/kontakt på 5-10% af klikkene Tallene varierer fra branche til branche, men der kan let være besparelser på 80-90% ved at gøre tingene rigtigt. Du kan sagtens få mig, eller en anden konsulent du stoler på, til at hjælpe dig i gang med dine første annoncer, men sørg for at vedkommende lærer dig hvordan du løbende optimerer dine kampagner, for du er den der kender dine kunder bedst, og dermed den bedste til at "indfange" dem. Håber det lykkes for dig! |
|
Hej Lasse. Jeg har skrevet en lille artikel om SEO annoncehajer. Den gælder desværre også for nogle AdWords leverandører. Husk at læse det, der står med småt ;o) Mvh, Christian |
|
Nu har jeg set en del af de klikaftaler og en del webstatistik - og jeg synes entydigt at det er en dårlig aftale. Jeg har også skrevet noget om det tidligere som du kan se her på min blog: |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Bliv gratis medlem