Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af hostingfirma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Animo.

Jeg er en dreng på 16 år som godt kunne tænkte sig at starte et lille hostingfirma hvor jeg hoster hjemmesider, Minecraft servere og andre ting. Udover den tekniske viden, udstyret og en hurtig forbindelse, hvad skal jeg så mere bruge?

Hilsen Adam Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:05

Så skal du bruge kunderne og ellers er der jo ikke så meget mere du skal bruge

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

bacardil:

Så skal du bruge kunderne og ellers er der jo ikke så meget mere du skal bruge

Præcis..

Glem ikke UPS, Diesel generator, diske i raid, backup, køling, redundante forbindelser osv :-)

Ellers køb dig ind i et par datacentre ;)

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:23

Du skal nok gøre dig nogle tanker om hvorfor kunderne skal vælge din hostingløsning - det er et marked med ekstrem konkurrence. Hvis du kan svare på det, og rent faktisk har den tekniske viden, så skulle det være lige til at gå igang med.

P.S. Hvis du med udstyr og hurtig forbindelse, mener noget du har til at stå derhjemme, ville jeg nok overveje det engang mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Kristian Øllegaard:
Du skal nok gøre dig nogle tanker om hvorfor kunderne skal vælge din hostingløsning - det er et marked med ekstrem konkurrence. Hvis du kan svare på det, og rent faktisk har den tekniske viden, så skulle det være lige til at gå igang med.

Jeg er helt enig! Hosting branchen er ikke helt ligeså hårdt som er sælge brændstof - men det er næsten tæt på.. Måden det lykkedes for os på, er ved at vi er mere gennemskuelige, ingen oprettelse, billige domæner og rimeligt hurtig til at svare på support henvendelser.. :-) Men det kræver også meget energi..

Kristian Øllegaard:
P.S. Hvis du med udstyr og hurtig forbindelse, mener noget du har til at stå derhjemme, ville jeg nok overveje det engang mere.

Det kan man slet ikke realistisk set.. Man skal etablere så meget - for at det er realitisk.. Hosting i privaten er kun, til at lege, og træne siden viden.. Ikke noget man kan byde kunderne.. Og derudover vil jeg også lige sige at strøm forbruget til en professionel server, næsten er det samme i kroner/øre, som det koster at leje en i et europærisk datacenter :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 22:29

kan skrive under på det ikke er for sjov.. til et af mine små projekter havde jeg AC og 3 servere kørende i 3-4 måneder i privaten, det åd 3000 Kwh.. ja! tre tusinde kilo watt timer..

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Ja - det bruger en hel del strøm :-)

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 01:50

Hej Adam!

Super at du gerne vil i gang med et hostingsfirma.

Som allerede nævnt kræver det et ret stort kapital, at have sine egne servere med backup og kølere osv.
Nu er jeg ikke teknikker, og det lægger jeg ikke skjul på, men jeg ved at det er dyrt at have servere, revisore, markedsføring osv osv altså alle dine udgifter skal jo dækkes.

Hvis så dit kapitalgrundlag ikke er så stort (kunne jeg forstille mig), så findes der nogle metoder så det bliver billigere og nemmere for dig at starte op, følg med her:

• Punkt 1: Servere kan du (så vidt jeg ved) leje dig ind hos, og det er billigst for dig i starten, så du ikke skal ud og bruge mange penge på servere, lager etc.
    Men datacentrene skal selvfølgelig også tjene på det, så før eller siden når du begynder at få dit kundegrundlag, kan du trække dig ud og begynde med dine egne servere.

• Punkt 2: Skaf dig et netværk og kig på hvad du har af udgifter.
    Sørg for at du har råd til noget stilstand engang imellem, kig evt. efter nogen som vil investere nogle penge i din virksomhed, så du har lidt mere sikkerhed.

• Punkt 3: Kig på dine konkurrenter. 
    Se hvad de fokusere på, hvad lokker de kunder med, er det prisen? Er det hurtighed? Er det GB?
    Find din niche og find ud af hvad du vil køre på.
    F.eks. kan det være at du ikke er den billigste, så reklamer i stedet for med, at du har den hurtigste forbindelse eller mest plads, og den bedste service (hvad ved jeg).

• Punkt 4: Start virksomheden når det hele spiller, og når du naturligvis har fået testet sitet og alt det andet.
    Forvent ikke at kunderne kommer rendende den første dag, arbejd for dine kunder, og HOLD hvad du lover.
    Gør hvad du kan for at give kunderne en god positiv oplevelse, så de vender tilbage og anbefaler dig som hostings virksomhed. 
Held og lykke med projektet, tror du på det skal det helt sikkert også nok lykkedes!
De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 03:01

Hej Adam

Hvad mener du med "hvad du skal bruge"? Jeg hader virkelig at være en lyseslukker, men hvis ikke du har styr på, hvad man skal bruge eller ikke skal bruge, ifm. at starte et hostingfirma op, så er du på dybt vand... - især i denne branche!

Bevares, alle skal jo starte et sted. Men hvor vil du starte? Planlægger du at tage penge for webhotellerne? Så forventer kunderne også noget af dig! Kan du leve op til dette? Hvis du mener ja - så gi den fuld gas med det samme!

Men altså - hvad kræver det, hvad kræver det ... ?? Det kræver vel et eller andet sted "bare" 3 ting:

• Et teknisk setup der kan hoste dit miljø (det kan være billige servere hos Hetzner i Tyskland eller lydt dyrere Cloud Løsninger her i Danmark)
  • Noget interface-halløj til dine kunder, hvorigennem de kan styre deres service og få support.
  • En salgskanal - en super flot hjemmeside, som fortæller om dig og dine produkter, og som ikke mindst sælger dem!
Hosting er bestemt ikke et nemt marked at angribe. Det kræver is i maven, og hvis du ikke allerede har hård på brystet, så får du det snart ;-)
Det værende sagt, så synes jeg, at du skal starte stille og roligt ud. Lej en server hos Hetzner og installer cPanel og WHMCS, så er du nået rigtig, rigtig langt. Du lærer en masse og får gjort dig en masse erfaringer, du kan forholdsvis nemt udvide dit setup, og du får lov at rode med det, som interesserer dig. Dog skal du måske starte med at hoste et par venner el. gratis de første par måneder, indtil du ligesom føler, at du er det ansvar voksent, at en kunde betaler penge til dig, og forventer et vist produkt leveret.
God vind! :-)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)