Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følsom elektronik?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
I aftes gik jeg tilfældigvis forbi vaskemaskinen og opdagede, at der var et underligt lysskær henne ved lågen.

Jeg kiggede nærmere, og dér lå min søns mobiltelefon (Nokia 3200) inde blandt det våde tøj og lyste.

Jeg stoppede naturligvis omgående maskinen og ventede de alt for lange 2 minutter, som der går, før man kan åbne lågen.

Da jeg fik telefonen i hånden, viste displayet "Indtast pin-kode" - en opfordring, som jeg valgte at overse, idet jeg vurderede at det var en bedre idé at pille batteriet ud og få det hele lagt til tørre.

Jeg har netop tændt den her til morgen og den fungerer perfekt.

Men nu fik den så også kun 40 grader uden centrifugering.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:39

Nu er Nokia jo Finsk, så mon ikke de tester dem i en Sauna

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:25
Hej Hans

Jeg har prøvet det samme med en Motorola. Den var dog gået død og var så våd, at jeg måtte ryste den kraftigt for at få sæbevandet ud af displayet. Jeg tog også batteriet ud og lagde det hele til tørre, og mindsanten om den ikke også virkede efter det, MEN kun i 14 dage, så var den helt død. Kloge hoveder har sagt, at elektronikken irrer efter en sådan omgang, så selv om jeg håber din søns bliver ved at virke, så kan det da godt være, at I må holde øje med tilbudsaviserne

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:48
På min nyligt overståede ferie, hoppede jeg i poolen efter en lille dreng der var ved at drukned. I lommen havde jeg min elskede Ericsson P990i og efter at have banket vandet ud af ungen, fik jeg hevet batteriet ud af den og lagt den til tørre. Den virker delvist i dag, da kameraet er dødt, men resten virker fint.
Selvom tlf. er dyr, så må man sige at det var en god byttehandel ;-)

Dbh Martin
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:22
På min togtur i fredags sad jeg og blundede mens jeg hørte musik på min laptop (Thinkpad Z60m). Pludselig vågnede jeg ved at ledningen til mine høretelefoner blev strammet en hel del - min laptop var gledet ned fra bordet og lå på gulvet. Dér lå den så med tændt skærm, og da det automagiske beskyttelsessystem slog fra (det måler bevægelser og låser harddisken hvis der er tegn på, at maskinen falder), spillede musikken lystigt videre. Jeg samlede den op og kunne efter nærmere undersøgelse konstatere, at alt virkede som det skulle, og at den ikke havde fået en skramme. :)
Jeg synes det er ganske imponerende - selv når man tager i betragtning at bordet er relativt lavt og der er gulvtæppe på gulvet. :)

Mht. elektronik og vand anbefaler kloge mennesker, at man skyller elektronikken igennem med demineraliseret vand og lader apparatet tørre i nogle dage ved stuetemperatur. Det demineraliserede vand skulle fjerne det, der senere vil irre elektronikken.

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:23
Den mellemste af mine piger væltede en kop saft ned i min bærbare dell computer, og efter den havde stået på højkant og tørret en dags tid tændte jeg for den og var så heldigvis så klog at tage de ting ud af den jeg bare ikke måtte miste. Det var godt - for næste gang jeg prøvede at tænde den igen flimmerede skærmen og efter et halvt minut var den bare sort...

Så er det jo så heldigt at netop fordi jeg har små børn, har jeg også tegnet en extra forsikring så jeg får en helt ny. Der er dog leverings tid på ca 3 uger og da jeg endelig får den har den svensk tastatur og opsætning!!! Så nu går jeg så tålmodigt og venter tre uger til på den næste, denne gang med dansk opsætning osv...

Hvis din søn har telefonnummere han skal bruge i telefonen ville jeg nok foreslå han overførte dem, bare i tilfælde af at den går i sort om et par dage ;-)

Herlig hilsen

Ania

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:15
Det er rigtigt!
Batteriet skal afmonteres omgående og derefter skylles telefonen godt igennem med demineraliseret vand flere gange.
Specielt hvis det er sæbe- eller saltvand, den har været dyppet i.
Derefter tørres den godt igennem.
Hvis du kan skille den yderligere, så check, at der ikke sidder rester omkring på printet. Især i telefoner, der er backup batterier i.
Brug evt. en pensel, som du klipper hårene på!! ca. 5mm fra penslens rod. Så virker den som en mild børste, som ikke skader komponenterne. Brug ikke vold.
Pas på statiske spændinger!!!!
I de fleste tilfælder, virker telefonen igen
Held og lykke.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:26
Jeg var til et møde med min bærbare computer. Vi sad ret tæt, og selvfølgelig skulle det ske, at personen ved siden af mig væltede en hel kopfuld kaffe ned i mit tastatur. Computeren sejlede, men der var stadig gang i den... i ca. 10 sekunder, hvorefter den gik i sort.

Jeg tog batteriet af og lod den stå i tre dage, før jeg satte strøm til den igen. Den startede op som sædvanligt, mens jeg spændt ventede på at få en masse fejlmeddelelser på manglende hardware... men intet skete. Den kørte fint efterfølgende, og der har intet været at bemærke... lige bortset fra en let duft af kaffe, når den bliver varm...

Nu har den dog fået lov til at gå på pension, og modsat mine andre gamle bærbare er denne IKKE blevet solgt... det tør jeg simpelthen ikke, selvom den har kørt flere hundrede timer efter uheldet!

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 13:39
Hej jeg vil lige være med........

Nokia 9500 Communikator ynder ikke at dykke. Stod og vaskede en slushice maskine, mens jeg snakkede i telefon, blev færdig med både samtale og vask. Så skulle maskinen flyttes, da det sker skubber jeg telefonen ned  i vasken, da den samtidig er klappet op kommer der vand ind fra alle sider..........den var 3md. kostede 4500 og jeg havde ikke tegnet særskildt forsikring på den.

Thomas Bonde nu med Nokia 9300i + forsikring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)