Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man gøre bilkøbet billigere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge en bil, og har fundet mig en Peugeut Expert fra 2002 ti 12.000,-

Den skal synes, men det kan den godt, og jeg satser på at kunne køre i den ti den skal skrottes om et par år.

Problemet er at den billigeste forsikring jeg har kunne finde til den, er på 7.500,- + grøn afgift på ca. 4.000,-

Det er gennerelt ikke mange penge, men sider i den situation, at det skal gøres så billigt som muligt. 

Er der nogle af jer her inde der har nogle bud på om det kan gøres billigere, eller om det er noget af det rigtige jeg har fundet frem til?

Forsikringen er ren ansvar, ret høj selvrisiko. Bilen er på "halvgule" plader, og skal bruges til både privat og erhverv.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de oplysninger du oplyser er det lidt svært. Generelt er der ingen 'nem' løsning på dit problem, da du ikke kan bruge nettets sammenligningssider til ret meget - f.eks. branchens egen sammenligningsside - forsikringsguiden.dk

Der er mange ting den ikke kan tage højde for. Mit råd - ring rundt. Det kan godt betale sig. Dog vil jeg fokusere på Alka, GF Forsikring og hvis du er medlem af en fagforening, så den du kan få der igennem.

For at du blandt andet kan få et korrekt svar, skal du inkludere ancinitet, antal skader de sidste år, bopæl, køn, alder osv.. nogle selskaber skal have flere oplysninger. Andre får du fordelspris ved at samle forsikringerne hos.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for hurtigt svar!

Jeg har allerede ringet rundt, og faktisk er både Alka og GF de dyreste bud.

Noget af det billigeste jeg har fundet var Tryg og Gensidig.

Det er klart at det variere meget fra person til person, men tanken var om der var en måde jeg havde overset som var billigere.

For eksempel leasing, eller noget helt andet..

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh troede du konkret spurgte til forsikringen :-) Der er flere gode leasingtilbud hvor den månedlige ydelse er nede omkring 1.000 kr. - dog ikke helt. Dog skal du betale en stor sum up-front betaling og må som regel ikke køre over x. antal kilometer pr. år.

Den måde du har valgt er efter min mening den billigste - altså købe en billig gammel spand og køre til den ikke kan mere.

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)