Der er massere af måder at integrere dette på :) Wordbooker, Ping.fm og linksalpha.com Wordbooker er gratis, så vidt jeg husker. Til twitter integration vil jeg anbefale SocialOomph og tweetattacks |
medalje:Ang. håndskrevne meddelelser, vil det så bare sige at man går ind på fansiden man administrerer og poster nye indlæg med tilhørende beskrivelser?
Jep!
Tillad mig at følge op på Bograds reference til hvad jeg tidligere har sagt og skrevet. Dybest set starter denne her med det filosofiske spørgsmål, hvorfor blogger du?
Vil du bare tale til folk, uden at bekymre dig så meget om hvad responsen er?
Så er Facebook ikke rigtig din hjemmebane. Facebook er som skabt til at møde sine læsere, og hvis ikke du har lyst til det - så er det lige gyldigt. I værste fald kan det lidt skade opfattelsen af dig, forstået på samme måde som hvis man kan ringe til en virksomhed, som aldrig tager telefonen.
Hvis du derimod er rigtig ivrig efter at røre noget i folk. Stille dig klar til feedback, og uddybe hvis nogen har spørgsmål.
Så er Facebook et uundværligt supplement til kommentarfeltet under dine blogindlæg. 2011 er en tid, hvor man mødes online, og der i mødet opstår en relation. Sjældnere og sjældnere er det sådan at nogen skriver, og andre bare sidder uden mulighed for at reagere på det - og dermed er relationen stort set ikke eksisterende.
Om automatisk genererede opdateringer. Det er mig bekendt officielt meldt ud fra Facebook at app-skabte objekter gives en lavere vægt når der skal tildeles edgerank. Edgerank er det "tal" der afgør hvor synlig opdateringen er, og udover en vægtning indgår så også "passeret tid siden opdateringstidspunkt" og "affinitet" - som på dansk lyder bedre hvis man bruger ordet slægtskab.
Det sidste her er VIRKELIG komplekst, og samtidig omspundet af lidt gætværk, da Facebook ikke offentliggør hvordan edgerank beregnes ligesom Google ikke afslører alt i deres algoritme.
.. Så tilbage er blot at sige:
Facebook er et cocktail party. Dem der kan mingle, og give sig tid til at knytte relationer vinder, og dem der står og kaster reklameflyers ind ad vinduet til festen er de store tabere. En facebookside oprettet med venstre hånd, og også styret med automatik er reklameflyer-forsøget. Det er der MEGET få der gider trykke synes godt om til.
Venligst
Bigum