Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelssporing på Magento shops?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

En af mine kunder har knas med at få lagt e-handelssporing ind på kvitteringssiden i sin Magento shop.

Er der en flink sjæl herinde, der kan skrive en pædagogisk "step by step guide" eller alternativt linke til en guide, der allerede er skrevet?

Vi har slået e-handelssporing til i Analytics, men både kunden og jeg er forholdsvis blanke ift., hvordan koden skal rettes til, så den kan trække data retur fra Magento shoppen til Analytics.

Kampagnen kører allerede (og nej, det er ikke mig som har startet den uden konverteringssporing...), så det haster med at få styr på det.

En hurtig løsning kunne selvfølgelig være bare at smide Adwords konverteringssporingen ind, men vi kunne jo godt bruge lidt flere data allerede i første hug.

Mvh Troels.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Hvis I ikke har sat konverteringssporingen ind på kvitteringssiden, så kan jeg da godt forstå det ikke virker :-) Jeg går ud fra at jeg har misforstået dit indlæg. Hvilke data er det I vil have med i første hug? Er det at få ført produkterne der er købt med over fra Magento til Analytics?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I vælger vel bare Konfiguration --> "Google API" og klikke analytics af og indsætter din UA-kode.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jjn.

Tak for svaret.

Jeg tror dog, at det er et andet sted, at kæden falder af for os. Du snakker vist om "almindelig" Google Analytics tracking - og ikke Google Analytics e-handelskonverteringsdelen? eller?

Jeg med på, hvordan jeg smider en standard analytics kodestump ind i headeren på webside og jeg har også styr på, hvordan man opretter en Adwords konverteringskodestump.

Men vi går i stå omtrent her http://code.google.com/intl/da/apis/analytics/docs/tracking/gaTrackingEcommerce.html da vi ikke ved, hvordan koden skal tilrettes for at få de forskellige ordredetaljer med retur fra Magento shoppen til Analytics.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

PS: Smid scriptet i footer'en i stedet og brug deres asymmetriske trackingcode i stedet. Det giver hurtigere loadtid på sitet .. ;)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Divendo.

At smide GA scriptet i footeren giver hurtigere loadtider, men løser ikke det helt centrale problem - nemlig at min kundes GA e-handelssporing viser en masse runde nuller.

Desværre rækker mine selvlærte HTML-læsningskompetencer ikke længere end til at konstatere, at kundens Magentoleverandør har brugt den asynkrone variant, men så i øvrigt ikke kan få puttet de forskellige parametre korrekt ind i kvitteringssiden, så data returneres til Analytics. En smule overraskende - andre af denne relativt store leverandørs kunder har vel samme behov? :o/

Så jeg er stadig på jagt efter hjælp til korrekt opsætning af e-handelssporingskoden på Magento kvitteringssiden.

Som en midlertidig foranstaltning har jeg sat konverteringer op som et mål i GA. Det er ikke voldsomt elegant, men så styrer vi dog ikke i blinde, men kun i kraftig tåge.

Mvh Troels.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)