Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokketilbud?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Seiven:

Tim Ulrichsen:

Så vidt jeg ved må man ikke kalde noget "gratis" hvis det er købsbetinget, men er ikke sikker.

Du tænker sikkert på konkurrencer. Hvis Tuborg laver en konkurrence, så må de ikke forlange at du skal købe et af deres produkter, men deltage i konkurrencen gratis.

Nej, han har en pointe. Den bliver bare ikke overholdt. Når noget er gratis må det ikke være købsbetinget. Altså gratis er gratis, hvis ikke gratis er gratis er det vildledende ;)

Nåååå, det anede jeg ikke noget om. Så hvis Se og Hør reklamere med at når man kan få en gratis DVD med Matador hvis man køber bladet så er det ulovligt. Altså, jeg har ret til at åbne folien rundt om Se og Hør, og " nakke" DVDen. Skal jeg forstå det sådan :-)

nej det må du ikke, men de må hellere ikke bruge ordet "gratis" - men det ikke noget vi går så højt op i. Da det bliver misbrugt på dagligbasis. Det lidt en gråzone

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 02:54

Hej.

Jeg syntes det lyder som en fin idé. Hvis jeg var dig ville jeg skrive lidt om hvorfor man får gaven så man ikke bliver vildledt som andre har skrevet.
Det kunne fx. være "Vi er en nystartet webshop og derfor er vi i godt humør og derfor giver vi en LED pocket light til de første 500 der bestiller :-)"
Så vil jeg personligt i hvertfald forstå lidt bedre hvorfor gaven er der. :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 07:26
Seiven:

Seiven:

Tim Ulrichsen:

Så vidt jeg ved må man ikke kalde noget "gratis" hvis det er købsbetinget, men er ikke sikker.

Du tænker sikkert på konkurrencer. Hvis Tuborg laver en konkurrence, så må de ikke forlange at du skal købe et af deres produkter, men deltage i konkurrencen gratis.

Nej, han har en pointe. Den bliver bare ikke overholdt. Når noget er gratis må det ikke være købsbetinget. Altså gratis er gratis, hvis ikke gratis er gratis er det vildledende ;)

Nåååå, det anede jeg ikke noget om. Så hvis Se og Hør reklamere med at når man kan få en gratis DVD med Matador hvis man køber bladet så er det ulovligt. Altså, jeg har ret til at åbne folien rundt om Se og Hør, og " nakke" DVDen. Skal jeg forstå det sådan :-)

nej det må du ikke, men de må hellere ikke bruge ordet "gratis" - men det ikke noget vi går så højt op i. Da det bliver misbrugt på dagligbasis. Det lidt en gråzone

Javel. Tak fordi du brugte tid på at besvare mit spørgsmål.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:23

Daniel Schjerlund:

Hej.

Jeg syntes det lyder som en fin idé. Hvis jeg var dig ville jeg skrive lidt om hvorfor man får gaven så man ikke bliver vildledt som andre har skrevet.
Det kunne fx. være "Vi er en nystartet webshop og derfor er vi i godt humør og derfor giver vi en LED pocket light til de første 500 der bestiller :-)"
Så vil jeg personligt i hvertfald forstå lidt bedre hvorfor gaven er der. :-)

Mvh,
Daniel.

Lige sådan et svar jeg ledte efter :) tak

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej og ja. Gratis er gratis, og Se & Hør skal på anmodning udlevere et eksemplar til dig. Det kan gøres ved at du henvender sig til dem på deres adresse og beder om at får et eksemplar udleveret.

De blade du ser hos forhandleren tilhører ikke Aller, de tilhører kioskejeren da de er udfaktureret til ham, hvorfor det er "hærværk" eller tyveri hvis du tager en cd med.

Så vil du have noget "GRATIS" så møder du op hos dem der tilbyder det, ikke til dem der formidler det f.eks. TV2 i en reklamer eller kioskejeren.

Men ret beset kan man godt trække den så langt, at kioskejeren burde have nogle eksemplarer liggende har kunne udlevere til kunder der forlangte det.

Er du yderligere i tvivl, så er det FOM.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:58

Nyide:
Vi er en nystartet webshop og derfor er vi i godt humør og derfor giver vi en LED pocket light til de første 500 der bestiller :-)"

Det er også en købsbetinget gave.

Du kan ligeså godt gå det rigtige sted en gang for alle, og derfor rette henvendelse til FOM og bede om retningslinierne, eller læse dig frem til dem. Mener de har jusrister siddende der dagligt svarer på spørgsmål mellem 9 og 13.

Køb ren argan olie her

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 19:33

Jan han er en klog mand, med de ord skal vi så ikke stoppe diskussionen og komme tilbage til topic.

hvis jeg var dig, ville jeg ikke give noget gratis. - eller jo, men på lidt andre vilkår.

Brug sådan nogle ting i stedet:

- 100kr gavekort, ved køb af vare for xxx kr (pointen er kunden investere i dig, og får rabat.)

- Gratis fragt med GLS/post danmark ved køb over  xxx kr

- få en led lygte med for blot 1 kr, ved bestilling over xxx kr.

Lige lidt ekstra, jeg har handlet ved det samme firma i 4 år. Der er kommet en konkurrent, de er billigere og ydermere gav de mig 15 proteinbare med for blot 1kr. - det resulterede i jeg købte nogle vare for 100kr jeg egentlig ikke havde behov for. - og mit valg næste gang kunne meget vel falde på dem.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:45

Seiven:

Jan han er en klog mand, med de ord skal vi så ikke stoppe diskussionen og komme tilbage til topic.

hvis jeg var dig, ville jeg ikke give noget gratis. - eller jo, men på lidt andre vilkår.

Brug sådan nogle ting i stedet:

- 100kr gavekort, ved køb af vare for xxx kr (pointen er kunden investere i dig, og får rabat.)

- Gratis fragt med GLS/post danmark ved køb over  xxx kr

- få en led lygte med for blot 1 kr, ved bestilling over xxx kr.

Lige lidt ekstra, jeg har handlet ved det samme firma i 4 år. Der er kommet en konkurrent, de er billigere og ydermere gav de mig 15 proteinbare med for blot 1kr. - det resulterede i jeg købte nogle vare for 100kr jeg egentlig ikke havde behov for. - og mit valg næste gang kunne meget vel falde på dem.

Tak for svaret, det er stof til eftertanke :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)