Jeg er igang med at lancere netop det du efterlyser.
Planen er at man kan bestille sine vare Indtil et given tidspunkt (er ikke helt fast sat endnu) på dagen og derefter levere vi det sammen dag.
Har så søgt nogle firmaer der vil Teste dette system, men ingen har bidt på endnu. Men hvis du kender et Firma i Københavns området der er Friske så lad mig hører fra dig.
Den idé må du meget gerne gøre landsdækkende, så vil jeg benytte mig af den.
Jeg kender desværre ikke relevante virksomheder omkring Kbh. men i princippet kunne en hver webshop med lager i området have en ekstra valgknap når der skal vælges forsendelse med teksten "levering i dag med 'megasuperduperbudet' inden kl 22.00"
Har du tænk på B2B markedet, der må da være nogen i københavn der har brug for varer samme aften? - fx reservedele eller varer til restauranter mm.
Det ville ikke være så dårligt hvis du kunne få 100 kr. pr. forsendelse, og have 50-100 leveringer pr. aften!
Du har ret i at det i første omgang ikke er realistisk at nå ud hvor kragerne vender samme aften, i hvert fald ikke hvis det skal være økonomisk ansvarligt.
Jeg kan ikke se at en webshop har så meget at miste ved at have dig med på listen over mulige forsendelsesmetoder.
Jeg støder da ofte på webshops hvor man kan vælge enten postdk eller GLS pakkeshop, så hvorfor ikke en tredie med leveringen samme aften?
Alle som har afhentning på adressen bør også have din service som valgmulighed.
Den største hindring jeg ser er at de enkelte webshops måske kan miste rabat ved postdk hvis de bliver en mindre kunde.
Jeg kan ikke se hvorledes ejerforholdet har nogen betydning i denne sammenhæng.
Varen skal udleveres til en transportør, og herefter afleveres hos modtageren.
Som en start forestiller jeg mig ikke landsdækkende leveringen inden for et halvt døgn, men derimod et supplement til muligheden "afhentning på adressen"
Forstået på den måde at en webshop med lager i Aalborg kan levere hurtigt i lokalområdet, men ikke i københavn.
Transporteren kan derimod sagtens være et landsdækkende 'brand'
Nu er Danmark (geografisk) ikke så stort, så jeg mener bestemt ikke det er urealistisk at opbygge et logistiksystem med fx 8 timers levering i de 10 største byer.
Jeg vil bare sige at det kun er spørgsmål, om at der er nogle små ting der skal falde på plads før vi er klar.
Vi starter med at indtage stor København, så jeg kan kun opfordre til at tage kontakt til mig, hvis dette kunne havde nogen interessse og så er så'n set klar til at starte.