Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en bannervisning?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Martin, vælg det ene eller det andet ikke begge dele.

Og er igen enig med Martin omkring Adsense, det giver egentlig helt godt og det genere ikke så meget.

Hvis du endelig vil have et banner på, så kunne du måske overveje et annoncenetværk, så mister du selvfølgelig din bid af kagen, men du slipper for en masse bekymringer omkring priserne og finde nye annoncører hvis en hopper fra.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Portalen er Færøsk, og derfor kan hverken AdSense eller andre annoncenetværk bruges.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har lavet et fint system til det, men mangler kun prisen.
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
- Google...
- Søg: pris pr klik banner
- Giver bla. denne og ca 10.000 andre forslag
- http://annonce.ofir.dk/kladder/Prisliste__Feb04_ORIGINAL.htm


Mvh
Oscar
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og læste denne tråd og kom til at tænke på en ting:

Det er fint at i selv kan sælge bannere med jeres eget tracking system, Niklái, men hvad nu hvis jeg som kunde siger at jeg vil have bevis for at der er foretaget 500 klik på mit banner hos jer? Google har kæmpet lidt med bevisbyrden, så vidt jeg husker.
 
Var det ikke nemmere at sige til jeres annoncører, at de kan købe fast bannerplads i eks. 14 dage ad gangen til X kroner? Priserne kunne jo variere alt afhængig af placering, og hvor lang en periode de købte...
 
Blot en metode som jeg har set andre bruge...
 
mvh Carsten
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Talte med Bonnier (de ringede selv) så sent som i går og de kunne gå med til at jeg kun skulle betale 3,50 kr. pr. klik.

På trods af at de omtalte sider henvender sig direkte til min primære målgruppe, så takkede jeg pænt nej. Holdt om mod en "normal" konverteringsrate for mit site (nu er jeg altid super konservativ i mine beregninger), så var jeg kun villig til at betale 30 øre pr. klik.
 
Så samtalen døde der

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> Så samtalen døde der

Ja, det kan jeg da godt forstå! Jeg ved ikke lige hvilket segment du arbejder i, men hvis i de fleste markeder er det komplet umuligt at skaffe kvallificerede leads til 30 øre - anset hvilket medie du anvender. Prøv at ringe til nogle aviser eller direct mail virksomheder og hør om du kan få leads der til 30 øre hehe

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I know. Derfor går jeg også altid efter en provisionsbaseret løsning. Det vil de store firmaer som regel ikke være med til, hvorved jeg konkluderer at de ikke tror nok på deres eget produkt og at jeg derfor alligevel ikke har lyst til at handle med dem.

Men heldigvis findes der masser af små aktører som er villige til den slags. Det kræver mere arbejde fra min side, men til gengæld så smider jeg ikke bare penge på gaden.
 
Det kan meget vel være at det bare er mine varer/markedet/avancen der i en kombination gør at bannerløsninger ikke er for mig. Don''t know, men det har indtil videre være min erfaring.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

> jeg konkluderer at de ikke tror nok på deres eget produkt og at jeg derfor alligevel ikke har lyst til at handle med dem.

Vi laver mange performancebaserede løsninger med kunder, men vi afviser også mange. Jeg kender som sagt ikke dit produkt, site og marked, men det er meget sansynligt at du bliver afvist fordi det simpelt hen er får dårligt - eller fordi der er bedre konverteringer at hente hos dine konkurrenter (altså den der henvender sig til samme markedssegmenter - ikke bare dirkte produktkonkurrenter).
 
Når jeg skal evaluere et site, og om vi vil gå ind i en performance aftale eller ej, ser jeg altid på hvad den samme indsats kunne give os andre steder. Hvis vi kan få mere hos andre siger vi nej til dig.
 
Det groteske i markedet er, at vi ofte kan få flere penge ved at klaske AdSense på siderne end vi kan få direkte fra de samme annoncører som optræder i disse AdSense annoncer! Det på trods af at vi sikkert ikke får mere end 40% af det Google modtager. Så, mange virksomheder er altså villige til at betale over dobbelt så meget for deres AdWords annoncer end de vil betale mig direkte. Hvor dumt er det lige? Jeg er egentlig ligeglad - jeg får mine penge i alle tilfælde, men de annoncerende virksomheder kommer bare af med den dobbelte pris (mindst)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nu aldrig blevet afvist, men det har naturligvis også altid været dem der ringede til mig og ikke omvendt. Jeg forstår sagtens dit argument når det bygger på en vurdering af hvor der kan hentes den bedste indtægt.

Mit argument er bare, at hvis en sælger ikke tør lave en performance aftale med mig, men kun ønsker at JEG skal have penge op af lommen og derved bærer HELE risikoen, så interesserer det mig ikke. Men det er jo smag og behag

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)