Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby-virksomhed ved siden af SU'en

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino.dk,

Jeg går med tanker om at starte en lille "hobby-virksomhed" ved siden af mit studie, som kan supplere min SU en smule.

Jeg har prøvet at tænke lidt idéer igennem, men har endnu ikke slået mig fast på noget. Indtil videre leger jegg kun lidt med tanken.

Forleden slog det mig at venner og bekendte altid misunder mig meget for utrolig gode og billige fund på outlets og lign. (det være sig mærkevare- og designertøj samt div. former for design til indretning af hjemmet og lign.). Og her taler vi ikke de "almindelige" besparelser på 40-50% eller lign., men meget store besparelser.

Jeg har nemlig, uden for mit studie, en stor interesse inden for forskellige former for design, mode og lign., og det er efterhånden blevet noget af en sport for mig at finde de helt ekstremt billige og ekslusive fund. Altså outlet- og tilbudspriser hvor man er helt oppe at spare 80-90% eller mere.

Jeg kom så i den forbindelse i tanke om, om det måske kunne være noget jeg kunne tjene lidt penge på. Simpelthen at finde disse ekstreme tilbud og sælge dem videre med avance. Et eksempel kunne være en vare nedsat fra 1000,- til måske 200,-. En type besparelse jeg ofte har været ude for på mine mange tilbuds/outlet-jagter (men dog heller ikke blandt de aller største besparelser jeg har gjort mig, og derfor ikke en urealistisk situation). Denne vare kunne så måske sælges videre til 400,-. Altså en pris der stadig er så billig at det stadig kan være et "scoop" for køberen (en besparelse på mere end 50%). Selvfølgelig tages der højde for kun at indkøbe ting som der er, eller kan være, efterspørgsel på, og ikke bare indkøb af enormt billige ting, bare fordi de er billige :).

Jeg havde forestillet mig at salget kunne foregå over hjemmesider som fx. trendsales.dk eller dba.dk. I hvert fald til at starte med, da det måske kunne være en billig måde at begynde.

Kunne det være en idé jeg kunne bruge til noget mon?

Og er der nogen former for lovgivning eller lign. herom, som jeg skal være opmærksom på (og er det egentlig overhoved noget man må gøre)?

Det er min første egentlige hobby-virksomhed, så jeg er derfor helt grøn på området. Men håber nogle kan komme med lidt inputs :).

Håber at høre fra nogle af jer.

MVH

Mikkel

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:19

Konceptet findes, det kaldes bl.a. "daily deal" og er blot en smule smartere, fordi virksomhederne selv henvender sig med ekstrem-tilbud til mellemmanden (dig), som har kontakt til en masse forbrugere - herved slipper du for at bruge tid på at opsøge tilbudene.

/JG

Tilmeldt 12. May 11
Skrevet kl. 13:36

Hej JG,

Tak for dit svar.

Når nu du siger det, kan jeg da godt selv se det. Det minder jo meget om downtown.dk, sweetdeal.dk osv, hvis det altså var sådan nogle du mente?

Min tanke var nok bare mere "simpel" og "hobby-agtig". Men når nu du nævner "daily deal"-konceptet, hvor man som mellemmand slipper for selv at opsøge tilbudende, bliver jeg da lidt interesseret i den form.

Men hvordan kommer man i forbindelse med sådanne virksomheder som så selv henvender sig med tilbud til videresalg?

Og det kræver vel lidt mere af min virksomhed, i form af en egentlig webshop eller lign., og ikke bare annoncer på fx. trendsales og dba (hvis man skulle finde og komme i kontakt med sådanne virksomheder som man kunne indkøbe hos)?

Mvh

Mikkel

Tilmeldt 12. May 11
Skrevet kl. 13:53

Som tilføjelse er forskellen dog stadig, synes jeg, at den type virksomhed jeg havde i tankerne, mere skulle lægge vægt på salg af kvalitet, design og "one-of-a-kind"-objekter, som jeg ofte er dygtig til at finde til disse vanvittige priser. Hvor de andre "daily deal"-virksomheder (som jeg kender til. Dvs. downtown, sweetdeal etc.) ofte sælger hvad som helst de nu mener de kan få afsat. Intet ondt om den form, men bare for at pointere en mulig forskel :).

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:04

Mikkel:

Når nu du siger det, kan jeg da godt selv se det. Det minder jo meget om downtown.dk, sweetdeal.dk osv, hvis det altså var sådan nogle du mente?

Det var det.

Mikkel:

Men hvordan kommer man i forbindelse med sådanne virksomheder som så selv henvender sig med tilbud til videresalg?

Og det kræver vel lidt mere af min virksomhed, i form af en egentlig webshop eller lign., og ikke bare annoncer på fx. trendsales og dba (hvis man skulle finde og komme i kontakt med sådanne virksomheder som man kunne indkøbe hos)?

Grundlaget for en sådan virksomhed er, at du har en masse brugere på en given hjemmeside, som du overtaler til at sige "ja tak" til dine tilbud (via mail). Herefter kan du tage kontakt til virksomheder, der forsyner dig med tilbud/produkter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)