Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bruger du ikke flere penge på hjælp til salg? Adwords rådgivning, konverteringshjælp, SEO-rådgivning osv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre nogle af jeres svar til spørgsmålet:

"Hvorfor bruger du ikke flere penge på hjælp til salg i din (web)butik: Adwords rådgivning, konverteringsoptimering hjælp, SEO rådgivning, reklame bureauer, elearning kurser og lignende ?"

Grunden til jeg spørger, er at ethvert firma som udbyder denne slags services, primære opgave må være at få deres klienter til at tjene mere end før de hjalp, og gerne så meget mere det hjælpende firmas honorar bliver betalt.

Hvis et SEO firma hjælper en webshop, må webshoppen have en klar målsætning om dette stykke arbejde skal resultere i flere kunder og dermed betale udgiften for SEO firmaet hjem, forholdsvis hurtigt.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvorfor DU ikke bruger masser af penge på denne slags hjælp (og hvis du allerede gør det, så må du meget gerne dele dine erfaringer).

Personligt er mine grunde til det:

• Jeg er stærkt tvivlende på de hjælpende firmaers primære interesse er mig. Jeg får ofte indtrykket at deres formål er selv at tjene penge, og om hvorvidt JEG generer overskud er de ligeglade med.
  • Indgangsprisen er ofte høj, og jeg ved ikke om investeringen nogensinde betaler sig.
  • Ego: Jeg mener jeg kan det hele selv, og selvfølgelig 10x bedre end dem ;-)
  • Det er meget svært at få et konkret tilbud pga. opgavens art. Enhver SEO mand som siger det koster "1997kr for XXX" bør man ikke stole på, fordi tilbudet kommer helt an på opgavens art.
  • Du betaler ikke for resultater.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:38

Hej Lars

Jeg har selv brugt en del penge på rådgivning og optimering, og det er for det meste det samme som for mig til at holde igen. Nemlig;

Langt de fleste af de konsulenter jeg har brugt, giver mig en følelse af at være en ud af hundrede, og jeg bliver kun en del af "køen". 

Kun under opstarten af samarbejdet, vises der interesse...som meget hurtig falder. 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu bliver det lidt bombastisk, - men alligevel.

Jeg tror egentligt at webbranchen er gennemsyret af "hurtige penge" og at der er opnået en eller anden konsensus om at on-line virksomhed adskiller sig markant fra "rigtige" virksomheder. Tålmodigheden er simpelthen mindre på nettet.

Derfor opstår der også nogle forventninger, som ikke kan leve op til virkeligheden. Bevares, - der er nogle der uploader på youtube om mandagen og er berømte om tirsdagen. Men der kommer fakstisk også nye Lottomillionærer to gange om ugen.

Så at tro at SEO alene kan få biksen til at vokse over natten, er urealistisk. I on-line business gælder de samme regler som for andre virksomheder, Noget virker bedre end andet, - men intet kan stå alene.

Det næste er "gratis-mentaliteten" - og den er farlig. Man kan jo få så meget gratis, software,e-bøger,tutorials osv. at man begynder at tro at man kan gå på vandet. At man da bare kan/skal gøre det selv.

Det er blevet fuldstændigt ligegyldigt om man ved noget om sko/mode, hvis bare man har en god placering på Google. Tror man. Så bruger man kræfterne på det, og ikke på at finde ud af hvordan sko/mode hænger sammen, -og så være tilstede der hvor kundernes ønske om nye sko kan gødes. Det er ikke på Google eller i webshoppen. Her kommer kunden når ønsket om nye sko er født, og nu skal de så købes så billigt så muligt.

Med andre ord, så forventer vi at "nogle andre" har skabt behovet, og at vi blot skal levere. Problemet er så bare, hvis vi alle tænker sådan :)

Så problemet er måske ikke så meget leverandørerne af den assistance vi køber til vores virksomhed ikke kan leve op til "et eller andet" - men at vi simpelthen køber det forkerte fra start. Og så forventer at det er det rigtige.

Så kan man jo kun blive skuffet :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)