Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer på loppemarked af hensyn til skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at købe et restlager af varer fra en tøjforretning, og sælge det videre på et loppemarked.

Hvad skal jeg være opmærksom på her med hensyn til skat, og skal jeg have en kopi af fakturaen med?

Jeg er ikke moms reg.

Mange hilsner Per

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:57

Moms er én ting, - skat noget helt andet.

Uanset momsregistreringen er det sådan at hvis du sælger noget som du har indkøbt med videresalg for øje som du ønsker at sælge på et kræmmermarked, - så skal du registreres hos E&S fordi du så driver forretning udenfor fast forretningssted. Det betyder at du skal kunne redegøre for hvor du har fået varerne og også for selve salget på selve kræmmerboden. Der skal jo afregnes skat af hver en krone.

Reglerne for fradrag er de alm. - dog vil et underskud ikke kunne fratrækkes når du ikke omsætningsmæssigt falder for grænsen for momspligt, da din virksomhed så ikke drives intensivt nok. Det kaldes med et misvisende ord en hobbyforretning, selvom du altså i dette tilfælde vil blive regnet som professionel handlende. 

Herudover, skal du også opfylde nogle andre regler. Du er forpligtiget til som forretningsdrivende at følge forbrugerlovgivningen, herunder reklamationsretten. Det betyder at kunderne skal have oplyst den adresse hvortil reklamationer skal rettes, og i de fleste politikredse kræves der en tilladelse som forudsætter at du har et fast forretningssted der har åbent mindst en dag om ugen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49

Tak for din hjælp Michael. En sand fornøjelse ..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)