Hej Aminoer. Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad i regner med af afkast ved udlejning i større byer som: Aalborg, Århus, Odense, Kbh. med eksempelvis en beliggenhed på 8 ud af 10. Her taler vi kun afkastet ved udlejning(uden værdistigningerne) og ud fra en kvm pris på 850 kr pr pr. Dertil er jeg også lidt interesseret i at vide hvad man bør have i afkast i mindre byer. (>10.000 indbyggere) og en årlig kvm pris på 700 kr pr kvm. med en beliggenhed på 8 ud af 10. På forhånd tak.
Med venlig hilsen |
Hej Rasmus
Hvis jeg var dig, ville jeg gå ind på www.oline.dk eller diverse erhvervsmæglere og finde boligudlejningsejendomme i det område der har din interesse. Som du kan se skriver de altid på hjemmesiderne, hvad nettoafkast du kan købe ejendommen til og så lig lidt til, da ejendommen sjældent handles til den angivne pris.
Som du kan se ligger århus på ca. 3-5%, Ålborg på 3,5-5,5%, Odense på 4-6% og København på 3-4,5%.
Så eksempelvis er en beliggenhed 8/10 i århus vel omkring 3,5% og ejendommen ellers er i fin stand. Bare husk på at det ikke kun er beliggenhed der spiller ind på prisen, selv om den har meget at sige...