Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation i skolerne - Angående Martin Thorborg's nye YouTube indlæg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er!

Link&feature=feedu">

&feature=feedu

Jeg sad derhjemme og så Martin Thorborg's nye YouTube indlæg, hvor han snakker om at vi skal lave iværksætter skoler for de "købmands-børn/mennesker" han nævner allerede i en tidlig alder.

Jeg kan så fortælle at på min skole, i min klasse (Slotshavens Tekniske- og Handelsgymnasium i Holbæk) har faget 'Innovation'. Vi er den første klasse i Danmark som har dette fag på B niveau, dette vil sige at faget strækker sig over to år. Derudover er vi også den første skole i Danmark hvor at HHX (Højere Handels Eksamen) og HTX (Højere Teknisk Eksamen) får lov at arbejde på tværs af de to gymnasie retninger.

Her lærer vi hvordan det er at være iværksætter og nogle af os har senest deltaget i en iværksætter konkurrence kaldet 'Young Enterprise', hvor 3 af mine kammerater faktisk kom til DM i netop dette.

Andre ting vi har været en del af: Idé generingen og ny skabning for forlystelses parken Sommerland Sjælland, Innovations Camp for Nokia og Innovations Camp for Jernstøberiet i Holbæk.

Der er ikke så meget teori og så videre i dette fag, da det faktisk mest handler om den gode idé. Selvfølgelig ligger der teori bag, men det er for det meste indenfor salg og markedsføring.

Ydemere har vi også et fag kaldet 'Teknologi' som er lidt af det samme, men her er det mere et fysisk produkt og hvordan vi har produceret dette produkt der ligger bag undervisningen.

Det var bare lige et kort informativt indlæg om, at der faktisk sker lidt rundt omkring i Danmark med hensyn til iværksætter fokus i skolerne. Smile

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 20:12

Nichlas Engelhardt Kofoed:
Vi er den første klasse i Danmark som har dette fag på B niveau

Det er nu ikke helt korrekt, Aarhus Købmandsskole (HHX) har også en innovations linje med Innovation på B-niveau :-)

Nu starter jeg først på HHX til sommer, men jeg har haft et såkaldt "iværksætteri-fag" på Teknisk Skole og det havde ærlig talt ikke meget med iværksætteri at gøre - det eneste man lærte var, at lave nogle simple markedsanalysemodeller.

Det er mit indtryk at Innovation på HHX er noget mere seriøst og brugbart, men synes de andre bør tage sig sammen. Hvis man laver et fag om iværksætteri, så skal det være brugbart, ikke sådan en halvhjertet oplevelse.

Men lad os endelig krydse fingrer for at der bliver sat ekstra fokus på innovation i fremtiden :-)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:58

Mark Andreasen:
Det er nu ikke helt korrekt, Aarhus Købmandsskole (HHX) har også en innovations linje med Innovation på B-niveau :-)

I så fald var vi den første skole i Danmark med det fag på B - men kan selvfølgelig ikke vide hvad der er sket siden hen, my bad!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)