Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af inventar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har kigget lidt rundt her inde og på Google, men jeg har ikke kunnet finde det jeg leder efter.

Jeg har på et tidspunkt købt en computer i virksomheden og vil nu sælge den til mig selv privat. Da jeg købte computeren posterede jeg den under småanskaffelser og jeg modposterede på kontoen "indskud i virksomheden" (Jeg betalte den altså med egne penge). Nu hvor jeg så gerne vil købe computeren ud af virksomheden er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg gør.

Umiddelbart er min tanke at jeg først skal lave en postering i regnskabet, hvor jeg betaler et beløb tilbage til mig selv. Så det kommer til at se ud som om jeg får et beløb fra virksomheden (debitere min "indskud i virksomhed" konto og modpostere bankkontoen). Efterfølgende skal jeg så lave en faktura som jeg sender til mig selv. Jeg betaler så fakturaen ved at lave en postering i regnskabet, hvor jeg debitere bankkontoen og kreditere småanskaffelser kontoen.

Er dette den korrekte måde at gøre det på eller hvordan skal det gøres?

Vh

Lasse Vestergaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Hej.

Debet mellemregning/kredit indtægt salg af comuter.

MvH

Peter

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:43
Hej Peter. Først og fremmest er jeg ikke nogen haj til regnskab og jeg har nok desværre behov for at det bliver skåret lidt mere ud i pap. Dernæst er mit konkrete problem, at jeg er ved at lukke min virksomhed og i den forbindelse har jeg et par computere jeg gerne vil tage hjem til privat brug. Det jeg på nuværende tidspunkt har gjort er at afmelde virksomheden på Webreg.dk. Under afmeldelsen af virksomheden skulle jeg taste den samlede værdi af det jeg tager hjem til privat brug. Jeg angav det til en værdi af 8000 kr. Efterfølgende ringede jeg til Skat for at høre om der var andet jeg skulle gøre. Den skattemedarbejder jeg talte med, sagde jeg skulle lave en privat anmeldelse i mit regnskab i forhold til de computere jeg trækker ud til privat brug. Mit første problem ligger i jeg ikke forstår hvad der menes med den private anmeldelse. Derudover er jeg ikke klar over hvordan jeg skal postere det i mit regnskab. Skal jeg lave en post hvor jeg tager 8000 kr. ud af virksomheden, så det kommer til at ligne jeg har fået 8000 kr. i løn? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med forvirringen. Jeg synes ikke det er nemt at finde noget om lukning af virksomhed på nettet. Vh
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)