Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab til Tyrkisk chat site søges

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helgefondejer:

Du er da godt nok negativt indstillet på det hele, hvis scor, dating osv. kan tjene penge i lille danmark, så burde man også kunne tjene penge i et land som er i rivende udvikling.

De seneste 10 år har Tyrkiets økonomi ligget i top 3 listen i hele verden. Den har overhalet den Kinesiske expansionsrate, så hvad for et hul du kigger fra på Tyrkiet har jeg ikke rigtig fundet ud af. Er du overhovedet bekendt med hvor mange penge der florerer i Tyrkiets økonomi, samt hvor stor en potentiale de har i deres undergrund ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:24

Gunilla:

Jeg synes bare ikke det skal sættes op som om man ikke kan lave business i Tyrkiet som sagt ligger der kæmpe potentiale.

Selvfølgelig kan der laves business i Tyrkiet. Og Istanbul er gennem en af de største transformationer næst efter Berlin var det i nyere tid.

Men fokus skal og børe være på forretningsmodellen og hvordan man kan beskytte en dansk programmør bedst. Og det kan med de forslag jeg kommer med omkring etablering af selskab her. Det selskab kan så etablere datterselskab i Tyrkiet hvis det skønnes nødvendigt.

Jeg betvivler ikke du besidder et godt domæne, men det er kun ligesåmeget værd som det får lov til at blive.

Er det millioner værd, så sælg det til en tysker på sedo.com, find et nyt navn og start uden investorer. Det kan ske på en måned.

Men prøv at være mere åben omkring værdisætningen af konceptet frem for en 80/20 model i din favør. Det alene skal få enhver til at takke nej, da du til enhver tid i processen kan købe den anden part ud. Og derved kan det ske at man ikke kan nå at kapitalisere sin investering, hvorfor igen dit forslag ikke kan bruges.

Beklager al den snak snak snak

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:40

Gunilla:

Du er da godt nok negativt indstillet på det hele, hvis scor, dating osv. kan tjene penge i lille danmark, så burde man også kunne tjene penge i et land som er i rivende udvikling.

Korrekt, men læs nu mine indlæg. Det drejer sig om at beskytte den svage part som er mindretalsaktionæren.

Og programmører er sjældent businessmæssigt gode til andet end netop at programmere, hvorfor din foreslåede model er en model man ikke bør indgå en aftale omkring.

Så hvis du er indstillet på at lave det via et dansk selskab, med garantier i forhold til dansk lovgivning i anpartsoverenskomsten, så er det nok meget nemmer for dig.

Resten og Tyrkiets vækst er ligegyldigt hvis ikke du vil tilbyde sikrede vilkår.

Køb ren argan olie her

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 21:55

Kan du konkurrere med siberalem.com så go for it. Der er kæmpe konkurrence på området, det er aldrig godt at være skeptisk. Det ligger dog ikke lige til højrebenet. Det at Tyrkiet er et kæmpe marked er ikke ensbetydende med at det er meget nemt. Du har fat i en del forkerte facts, 4 sek. koster ikke 60.000. Jeg kan vise dig flere tilbud jeg har fra større tyrkiske TV-kanaler. Ikke engang primetime priserne ligger der.

Og lad nu vær med at være naive og tro at Tyrkiet er et arabisk land. Tag en weekend tur til Istanbul, besøg indkøbscentre som Istinye Park, Saphire, gågader som Bagdat Caddesi og få et syn på, hvordan overklassen og mellemklassen er. Det er noget andet  i øst Tyrkiet, men det er også en hel anden sag, det er vel ikke din primære målgruppe.

Jeg har både forretning og i Tyrkiet og flere hjemmesider.

For at se, hvor meget konkurrence der er på søge ordet chat, kan du søge på "Sohbet" på google.com.tr

Der er også andre store sider, som yonja.com, det er dog nærmere ala facebook.

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 22:02

design4u,

Tjaa, det nok den eneste konkurrent til 20 millioner mennesker, men jo det sku nok lade sig gøre at komme foran dette site, det også målet jo ellers ville jeg ikke søge kvalificerede folk herinde.

Mit navn er unikt, og det ligger bare i hjertet af alle og kan huskes, siberalem for mig noget volapyk kontra det tyrkisk sprog.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:02

Design4u:
Og lad nu vær med at være naive og tro at Tyrkiet er et arabisk land.

Det er der ingen der snakker om. Men en vækst på datingsites i Tyrkiet vil automatisk begrænses af det er et muslimsk land sammenholdt med f.eks. Tyskland.

Jeg er helt med på udviklingen, og samme gør sig f.eks. gældende i Marokko i Casa og Mara, men ikke desto mindre er der traditionelle mønstre som ikke brydes ligeså hurtigt som i vesten :)

Iøvrigt er der ikke komme noget på bordet der giver mindretalsaktionæren nogen sikkerhed.

Køb ren argan olie her

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  Zoomco Skrevet kl. 22:04

Mads Ravn:

http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM

Hvorfor er det at du smider sådan et fuldstændig unødigt link ind ?
Er der nogen grund til at jeg skal spilde min tid på dette ? I det mindste burde du måske skrive hvad linket omhandler, så vi kan undlade at klikke og spilde tid på det.

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  Zoomco Skrevet kl. 22:11

Gunilla:

design4u,

Tjaa, det nok den eneste konkurrent til 20 millioner mennesker, men jo det sku nok lade sig gøre at komme foran dette site, det også målet jo ellers ville jeg ikke søge kvalificerede folk herinde.

Mit navn er unikt, og det ligger bare i hjertet af alle og kan huskes, siberalem for mig noget volapyk kontra det tyrkisk sprog.

Du ser meget lyst på det, synes du skulle lave en research over det inden du kommer med så sikre udtalelser :)
Siberalem er en side, som har brugt millioner af kroner på markedsføring, både i diverse magasiner, mega lights rundt omkring i Istanbul og ikke mindst TV kanaler. At det er volapyk er underordnet, det er velkendt, som dating.dk er velkendt i DK.

Det er iøvrigt en meget stærk virksomhed, som står bag det. De har flere af Tyrkiets største web sider.

Navnet er under ordnet, det handler her om markedsføringskroner.

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  Zoomco Skrevet kl. 22:18

Entrepreneur - Jan:

Design4u:
Og lad nu vær med at være naive og tro at Tyrkiet er et arabisk land.

Det er der ingen der snakker om. Men en vækst på datingsites i Tyrkiet vil automatisk begrænses af det er et muslimsk land sammenholdt med f.eks. Tyskland.

Jeg er helt med på udviklingen, og samme gør sig f.eks. gældende i Marokko i Casa og Mara, men ikke desto mindre er der traditionelle mønstre som ikke brydes ligeså hurtigt som i vesten :)

Iøvrigt er der ikke komme noget på bordet der giver mindretalsaktionæren nogen sikkerhed.

For at være ærlig, så vil jeg helst ikke diskutere dette med dig, grunden hertil er at jeg har brugt, så meget af min fritid på lignende emner. Folk som dig aner desværre intet om Tyrkiet, det er i hvert fald åbenlyst.

At det er et muslimsk land betyder ikke at det er land, hvor befolkningen ber 5 gange om dagen, eller at alle kvinder bær slør. Selvfølgelig er der religiøse familier, det er dog på ingen måder en hindring til at folk ikke kan bruge internettet helt frit.
Desuden vil det være nemmere for et individ at date over nettet, fremfor IRL.

Kan du komme med konkrete ting på, hvorfor det vil hindre en udvikling ?

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 22:24

Det passer ikke helt hvad du siger design4u , hvis dating.dk har succes så er det kun på deres navn. Tænk på facebook er også et unikt navn, samt badoo, alle kan huske det, de bruger måske dobbel så mange penge på at markedsføre navnet, men stadigvæk vil de fleste falde tilbage til det unikke der kan huskes, måske har jeg ikke millioner til reklame, men navnet i sig selv er millioner værd måske. Så helt enig er jeg ikke i din vurdering. Man behøves ej heller ikke være millardær for at have succes, den holdning, er jeg slet ikke enig med dig i , jeg ved godt hvorfor du tænker sådan.
Money talks u know du tænker sådan. Nej vi kan sagtens lave penge uden penge i lommen, så længe vi gider at løbe for dem, der findes mange millioner måder at reklamere sig på og promovere sig på.
Find 3-4 gutter i Istanbul,Ankara, Izmir, Diyarbakir, Antalya , Trabzon sæt dem foran det mest traffikerede områder, med en pose slik til børn samt din veltrykte reklame banner om at de kan vinde 1 bil. Så skal du se hvordan folk hopper og danser for at registerere sig der findes millioner af denne slags.
Facebook allerede kæmpe spring.
Så hvis man ved metoderne er det nemt og billigt at promovere sig.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)