Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i DK, bor i Sverige med (på sigt) andre firmaer udenfor EU - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Fløng
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 25
Fra  KayRen Parcel Service Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer ;O)

Har lige et par ”små” spørgsmål  som jeg håber der er nogen der kan svare på for jeg synes efterhånden det bliver mere og mere kompliceret.

Lidt Baggrund:

Jeg prøver at starte en Import virksomhed op (jeg siger prøver for jeg synes efterhånden det er lidt langhåret) i DK, men bor i Malmø.

Importen skal ske fra Filippinerne (bla.) (min kone er fra Filippinerne og det er en af grundene til at vi bor i Sverige).

Jeg arbejder i DK og er derfor socialforsikret i DK – men vil jeg også være det hvis jeg har et dansk firma ved siden af? Og jeg vil fortsætte med at arbejde i DK et godt stykke tid endnu.

Planen er også at vi inden for de næste 5-10 flytter til Filippinerne så hvordan sætter man det bedst op?

Jeg tænkte på at havde et lave et dansk holdingselskab som ejer driftselskabet (Import selskabet)

Men nu hører jeg så at jeg ikke kan få lov at lave et dansk IS (lave start omkostninger) fordi jeg bor i Sverige.

Så nu ved jeg ikke rigtig om jeg skal lave et svensk holdingselskab (og hvad det koster osv.) som så ejer det danske driftselskab (som det er planen skal laves om til et Aps når det begynder at kører og der kommer penge i kassen)

Jeg vil jo også gerne forsætte med at kører selskabet, selv efter vi er flyttet til Filippinerne og samtidig have nogle firmaer dernede.

Det det måske mest går på er nok SKAT (på begge sider af sundet) og den der fraflytningsskat som svensken vist ikke har.

Om jeg stadigvæk bliver betragtet som socialforsikret i DK også selv om jeg har et kontor på min hjemmeadresse (eller det skal jeg måske helt droppe?)?

Min potentielle kunder er hovedsagelige danske (senere forhåbentlig Scandinavien og resten af EU)

Skal måske lige sige at driftsted (så godt som jeg kan bedømme det) bliver i dk og med shipping ”havn”, lager (ikke stort) og firma adresse i DK.

Mvh

Søren

Og på forhånd tak ;O)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)