Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

få eget trykkeri

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem kender dette firma og har nogen prøvet at være med på denne hjemmeside. De skulle efter sigende have meget succes.
Tilmeldt 15. Apr 07
Skrevet kl. 15:27
Min plotter har meget svært ved at skære helt fri i hjørnerne, når jeg laver streamer. Jeg bruger de rigtige nåle. Er der nogen der kan hjælpe her.
Tilmeldt 15. Apr 07
Skrevet kl. 15:29
Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:36
Hej

Måske misforstår jeg...men mener du at T-shirtdesign efter sigende skulle have meget succes ?

Hvad bygger du det på eftersom jeg ikke kan se en eneste "partner" eller kontakt info ?

Mvh

Laysen

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:40

Dato: 15-04-2007 15:36:27 Forfatter: Laysen

Hej

Måske misforstår jeg...men mener du at T-shirtdesign efter sigende skulle have meget succes ?

Hvad bygger du det på eftersom jeg ikke kan se en eneste ''partner'' eller kontakt info ?

Mvh

Laysen

Jeg tror han mener shirtcity.com
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:25
birge-> Hvad hedder din plotter? Der er nogle typer af plottere (mærker/modeller), som har nogle generelle problemer i kurver med skarpe vinkler, hvor skæretrykket ikke sættes tilstrækkeligt højt. Og der er mange andre mulige fejlkilder.

Det er dog ikke nåle, der bruges i en skæreplotter. Det er knive.

Jeg vælger dog iøvrigt at blande mig helt udenom denne tråd hvad angår resten af indlæggene, selvom jeg tidligere var ved at skrive et undrende indlæg. Kan dog se, at det i nogen grad er stillet af andre herinde..

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 15. Apr 07
Skrevet kl. 16:44
Tak skal du have. Det er en GC Puma 60. Jeg er ikke tilfreds med den. Der så mange stop, hele tiden. Jeg ville gerne have en Roland, men den er lidt dyr. Jeg arbejder kun lidt med det. Jeg tør ikke rigtigt sige ja til at lave skilte, jeg ved ikke om du kender det. det skal jo helst være ok. Jeg husker lige det med knive. Mit program spørger efter hvordan jeg vil sætte offset 0,25 eller en masse ander mulighder. Hvad betyder det. Jeg mente www.shirtcity.com Hilsen Birger. (det navn var optaget ved oprettelse så blev det Birge)
Tilmeldt 15. Apr 07
Skrevet kl. 16:46
Jeg syntes at det er en god ting at man kan hjælpe hinanden her. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan det hele virker.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:57
Birge / Birger-> GCC Puma er en udmærket maskine. Har selv en, som jeg bruger til mindre ting, hvor nøjagtighed ikke spiller en væsentlig rolle. Og du har ret i at du får mere kram for pengene i en Roland. Jeg er dog forhandler af Graphtec-maskiner, hvis du skulle vælge at investere på et senere tidspunkt. De er i hvert fald helt OK.

"offset" er en betegnelse for hvor langt der er fra knivens centrum og til knivspidsen. Denne afstand er forskellig for forskellige vinkler på knivene, og 0,2 er sikkert rigtigt nok. Bruger du originale knive? Det er nemlig også væsentligt.

Lav en skæretest (på maskinens frontpanel) og find ud af om kniven laver helt kantede hjørner, eller om de enten er runde eller om kniven har trukket for langt. Offset skal sættes efter dette og gøres på "øjemål". Skærer kniven for langt, så skal offset sættes op. Skærer den for kort (runde hjørner), så skal offset opad.

Håber, at det hjalp. Og du skal nok bruge en hel del mere erfaring med maskinen, før du skal ud og markedsføre dig som professionel skiltemand. Men til en start, så er du da på rette vej :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 15. Apr 07
Skrevet kl. 18:10
Dato: 15-04-2007 16:56:34 Forfatter: pbtryk.dk Birge / Birger-> GCC Puma er en udmærket maskine. Har selv en, som jeg bruger til mindre ting, hvor nøjagtighed ikke spiller en væsentlig rolle. Og du har ret i at du får mere kram for pengene i en Roland. Jeg er dog forhandler af Graphtec-maskiner, hvis du skulle vælge at investere på et senere tidspunkt. De er i hvert fald helt OK.

''offset'' er en betegnelse for hvor langt der er fra knivens centrum og til knivspidsen. Denne afstand er forskellig for forskellige vinkler på knivene, og 0,2 er sikkert rigtigt nok. Bruger du originale knive? Det er nemlig også væsentligt.

Lav en skæretest (på maskinens frontpanel) og find ud af om kniven laver helt kantede hjørner, eller om de enten er runde eller om kniven har trukket for langt. Offset skal sættes efter dette og gøres på ''øjemål''. Skærer kniven for langt, så skal offset sættes op. Skærer den for kort (runde hjørner), så skal offset opad.

Håber, at det hjalp. Og du skal nok bruge en hel del mere erfaring med maskinen, før du skal ud og markedsføre dig som professionel skiltemand. Men til en start, så er du da på rette vej :-)

Vh
Peter

Det var det der var galt, også med hjørnerne. TAK TAK skal du have. Underligt at leverandør ikke har kunnet hjælpe. Jeg syntes at mange leverandører er dårlige, eller osse har jeg bare de forkerte. Jeg skal ikke være skiltemand, men jeg har en del venner og bekendte, der gerne lige vil have et eller andet til deres firma. Og levere noget dårligt til vennerne, det bliver bare til noget skidt. Ved du om der er brancheforening. jeg synes at hele branchen virker meget rodet. Jeg bruger Grafityp folier 100 og 200 serie. Kender du det mærke. Det var det billigste jeg kunne få.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)