Det giver ikke rigtig mening for mig at lave en opsætning af et mål for blot at måle antal besøg på en destinationsside.
Du kan istedet blot i GA kigge på hvor mange der har besøgt den enkelte side og se statistik for den, bounce rate m.v.
Men der er måske noget jeg misser / ikke ved ?
Når en bruger klikker på deltag nu på en af konkurrencerne. Bliver brugeren viderestillet til en side, som altid hedder http://www.vinderhimlen.dk/link/Et eller andet tal. Her bliver brugeren så viderestillet til konkurrence siden.
Jeg vil nærme gerne sætte det op, som et goal at brugeren, klikker på deltag nu knappen.
Så jeg har nemmere ved at se hvilke søgeord der konvertere.
Med venlig hilsen
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Jo jo - det giver rigtig god mening at sætte det op som et mål, for så kan du pludselig se hvilke trafikkilder og søgeord, der leverer trafik, som deltager i konkurrencerne. Men jeg går ud fra at du re-directer til en helt anden side, ikke? Det betyder at du sandsynligvis ikke får afviklet Google Analytics koden, inden de bliver re-directet. Så løsningen er sådan set at lave en virtuel sidevisning, når folk klikker på et link. Denne virtuelle sidevisning opsætter du så som et mål i Google Analytics.
En fin måde at gøre det på er at tilføje dette til dit link
Jo jo - det giver rigtig god mening at sætte det op som et mål, for så kan du pludselig se hvilke trafikkilder og søgeord, der leverer trafik, som deltager i konkurrencerne. Men jeg går ud fra at du re-directer til en helt anden side, ikke? Det betyder at du sandsynligvis ikke får afviklet Google Analytics koden, inden de bliver re-directet. Så løsningen er sådan set at lave en virtuel sidevisning, når folk klikker på et link. Denne virtuelle sidevisning opsætter du så som et mål i Google Analytics.
En fin måde at gøre det på er at tilføje dette til dit link