Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CO2 Neutral rapsolie plæneklipper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!
I takt med stigende fokus på CO2 udledningen, så sad jeg og tænkte på at bygge en plæneklipper, som kører på rapsolie.

Ideen bunder ud i en dieselmotor, som er ombygget til at køre på rapsolie. Hermed kan man slå græs med ren samvittighed.

Tror i det ville være muligt?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:45

Hej jævndøgn. 

selvfølgelig er det muligt alt er jo muligt, (medmindre vi snakker passive million indtægter i MLM)

men problemet er bare at

1. klimaforandringerne hænger sammen med forhøjet solintensitet og ikke så meget menneske skabt CO2-udledning.

2. nu kender jeg godt nok ikke særlig meget til prisen på raps olie, men jeg kan dog forestille mig at den er dyrere end diesel.

men hvis raps olie er billigere end diesel så syntes jeg helt sikkert du skulle begynde på din ide.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:17

Seo++:
1. klimaforandringerne hænger sammen med forhøjet solintensitet og ikke så meget menneske skabt CO2-udledning.

Hej Seo++. Det lyder da interessant - er du sikker? Og har du en kilde på det? Jeg troede, indtil nu, at det var mig og mit diesel-svineri der stod bag klimaforandringerne.

Vil det sige at jeg godt kan tænde for min gamle ford transit uden at behøve græde mig i søvn om natten og have mareridt om hjemløse isbjørne?

Hvis det er muligt at køre på raps må der da uden tvivl også være økonomiske fordele i det.

Så vidt jeg kan forstå tager det nogle millioner år at lave en tønde olie, mens raps-kornblomsten kan sås det ene år or høstes det næste.

Så hvis det er muligt at køre på raps burde det være økonomisk attraktivt på den lidt længere bane.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)