Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ranker den side nr 2 i google?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Testdig.dk ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter!

Jeg undrer mig lidt over, at denne http://www.hvordan.dk/hvordan-og-hvornaar-tager-man-graviditetstest kan ligge nummer 2 i google på søgeordet "graviditetstest".

Måske er det bare mine manglende kompetencer, men jeg kan slet ikke se hvorfor den ranker så højt.

Kan du give en forklaring, eller er du lige så blank som mig?Smile

Mvh

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:05

Fordi ordet gå igen flere gange og koden ser ikke særlig rodet ud.

Er det, det rigtige link du har sat? da jeg ikke kan se noget problem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Testdig.dk ApS Skrevet kl. 14:24

Hej Lasse

Det er det rigtige link..

Grunden til at jeg undrer mig er, at der er stor konkurrence på søgeordet "graviditetstest". For mig at se har de ikke gjort synderligt for at skaffe links til netop den side, og jeg ved at alle de andre gør en del i dette;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Mikkel:

Hej Lasse

Det er det rigtige link..

Grunden til at jeg undrer mig er, at der er stor konkurrence på søgeordet "graviditetstest". For mig at se har de ikke gjort synderligt for at skaffe links til netop den side, og jeg ved at alle de andre gør en del i dette;-)

Hvordan ? ;-)

Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Testdig.dk ApS Skrevet kl. 14:40

Ja, den var god Morten88Wink.

Men har du et bud?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:09

Det er helt naturligt at undre sig over nogle af de resultater, som Google har fundet bedre end andre. Jeg kæmper lige nu imod en hjemmeside på et søgeord, hvor der IKKE er indhold på den (og det har der ikke været i flere måneder), men Googles algoritmer mener åbenbart at det er en relevant side til søgebrugeren - hvorfor ved jeg ikke. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:12

Andreas Linde:
Det er helt naturligt at undre sig over nogle af de resultater, som Google har fundet bedre end andre. Jeg kæmper lige nu imod en hjemmeside på et søgeord, hvor der IKKE er indhold på den (og det har der ikke været i flere måneder), men Googles algoritmer mener åbenbart at det er en relevant side til søgebrugeren - hvorfor ved jeg ikke. 

Måske der er anvendt cloaking?

Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:13

Mikkel:

Hej eksperter!

Jeg undrer mig lidt over, at denne side kan ligge nummer 2 i google på søgeordet "graviditetstest"

Høj kvalitet, relevant og ingen klare problemer. Jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle ligge højt. Og jeg håber ikke du selv sælger graviditetstest, for nu har den et link fra amino og ligger derfor endnu bedre Wink

Ja, siden har mindre pagerank end andre sider som ligger længere nede men links er ikke alt. Ellers ville en side som facebook jo ligge øverst ved en søgning på 'graviditetstest'. Relevans, kvalitet og lignende har også stor betydning. Derudover benytter google sig af QDD, Query Deserves Diversity. Kort fortalt så ved google godt at brugere der søger på det samme ord kan have forskellige intentioner. Folk der søger på graviditetstest er enten interesseree i at købe en eller i at finde ud af hvordan den virker. Så derfor sørger google for at præsentere forskellige resultater, altså både steder man kan købe dem samt steder man kan få informationer om dem. Det betyder selvfølgelig ikke at du ikke kan komme over hvordan.dk, men det er noget du skal tænke på især når stort set alle andre resultater ( inklusiv de betalte ) er fra hjemmesider der forsøger at sælge graviditetstest.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:14

CMS:

Andreas Linde:

Måske der er anvendt cloaking?

Ja, det er også det jeg tænker, men ud fra det Google har cached og title tag og meta description, så ser Google det samme som søgebrugeren, der går ind på hjemmesiden. Det er det der undrer mig. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel:

Jeg undrer mig lidt over, at denne side kan ligge nummer 2 i google på søgeordet "graviditetstest".

Måske er det bare mine manglende kompetencer, men jeg kan slet ikke se hvorfor den ranker så højt.

Kan du give en forklaring, eller er du lige så blank som mig?Smile

Der hjalp du dem lige lidt ved at give dem et link mere her, hvorfor? (hvis det altså er en konkurrent, så pas på med det) :P

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)