Hej. Jeg vidste ikke lige hvor denne hørte hjemme, så nu blev det bare her jeg placerede den. Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort. Jeg ønsker at lave en velgørenheds indsamlig, hvor pengene skal gå til kræftramte børn og deres familier, da jeg ganske enkelt syntes der er et stort behov for ekstra støtte på det punkt. Jeg kontaktede så Kræftens Bekæmpelse og Børnecancerfonden, der i første omgang syntes godt om mit projekt og var villige til at hjælpe. Et par dage efter blev jeg dog kontaktet igen, at de havde drøftet det hele og ikke mente de havde resourcer nok til at kunne lave et samarbejde eller på anden vis hjælpe yderligere. Jeg fik så af vide af min kontakt i Kræftens Bekæmpelse, at det er umuligt som privatperson, selv at lave en indsamling og at der er enormt mange regler inden for det. Jeg undersøgte det så nærmere på politiets hjemmeside, hvor man bl.a. skal ansøge dem om tilladelse til en offentlig indsamling. Jeg kan dog se i ansøgnings skemaet at man skal være en forening, firma eller komité for at kunne ansøge. Så mit spørgsmål er nu, hvad har I af viden og erfarring inden for indsamlinger? Hvordan skal det foregå og er det rigtigt at en privat person ikke kan lave en indsamling? Og hvordan laver man evt. en komite og er der nogen regler for det? For jeg ved at laver man en forening, er der en masse regler og vedtægter der skal være på plads. Så vil hører om der er ting man skal være opmærksom på, hvis man opretter en komite, for at kunne søge om at lave en indsamling?
|
Opstart af offentlig indsamling? opstart af en komite?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)