Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks bedste ide- Har du den ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino kollegaer

I sidder sikkert ligesom jeg selv og følger med i TV2´s udsendelse Danmarks bedste ide, og I har sikkert ligesom jeg mange super gode ideer som man ville ønske have været med i udsendelsen, men det løb er jo kørt, MEN her får i chancen nu.

Har du DK´s bedste ide så kom med den her hvis du tør.

Jeg har selv adskillige rigtige gode ideer som er DK´s bedste ide.

Her er en af dem.

Hvert år dør flere hundrede i trafikken fordi de simpelthen falder i søvn bag rettet. Personligt har jeg selv været impliceret i en ulykke hvor føreren faldt i søvn. Heldigvis overlevede alle men med stor men for flere.

Løsningen er en scanner som man bruger i dag i pakke industrien til at kende forskel på emner på transportbånd. Denne sensor kan kende forskellen på farver og sende et signal baseret på hvilken farve den opfanger. Sensoren sættes op ved bakspejlet og rettes imod føreren. Den opfanger det hvide i øjneæblet. Når sensoren ikke registrerer farven hvid i over 3 sekunder stoppes bilens elektronisk ved kontrolleret nedbremsning samtidig med at hornet aktivers og forhåbentlig vækker føreren så denne kan genoptage kontrollen over den nedbremset bil.

Denne anordning vil blive standard i alle biler under en eller anden form i de næste år frem er jeg sikker på, da bilfabrikanterne er kommet meget langt med ellers at sikre bilerne imod sammenstød men ikke imod at falde i søvn.

Mener du at du har en bedre ide så skriv et indlæg og lad os høre hvorfor du har DK´s bedste ide.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

www.Frihjemmeside.dk www.friflash.dk www.googleadwords.dk

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 15:50
Ideen er da meget god, men der er bare et problem.

Hvad sker der når føreren kigger sig bagud for at bakke? Når han har ryggen til sensoren kan den ikke opfange hans øjne, og derfor vil bilen automatisk stoppe. Nok lidt upraktisk hver gang man skal bakke.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:57
Ja eller børnene larmer på bagsædet og han lige drejer sig,  eller når han ser noget ud af vinduet eller at censoren fejler. Det ville give noglet sjove opbremsninger.

Men ideen om at finde noget der kan forhindre folk falder i søvn bag rettet er god. Tror dog bare ikke det er et marked man sådan lige kommet ind på.

For det første er bilindustrien kæmpe stor, og de firmaer man skulle forhandle sin ide med ville være kæmpe store.
For det andet har mange af de større bilfirmaer afdelinger der netop sidder og forsker i den slags ting, så chancen for at man kommer på noget som de ikke selv finder på er meget lille efter min mening.
Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 15:59
Jeg glemte at skrive at den naturligvis kun virker med hastighed over 50 km/t og derfor ikke ikke bliver aktiveret ved lave hastigheder ligesom airbag,

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:01
Så vidt jeg husker er Saab vist ret langt fremme med udviklingen af ideen.

Forhåbentlig kommer det snart på gaden, men desværre tager det rigtig mange år før det er standard i alle biler.

mvh Carsten
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:03
Volvo har allerede udviklet - eller er i hvert fald i gang med at udvikle - en anordning ala den du beskriver. Ergo en udmærket idé, men ikke ret ny :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 16:04

Hej Martin.

Jeg ved at der forskes meget i den slags men tit er det alm. mennesker som du og jeg der kommer med simple ideer der igennem forskning bliver til produkter, tænk blot på postit, papir clipsen, isternings posen alle ideer som er skabt af alm. mennesker og taget op af store virksomheder.

Jeg havde aldrig tænkt at køre ideen helt til dørs men man kunne sælge ideen/patentet til bilindustrien som kunne forædle produktet til en standard som airbag, selestrammer, EBS, osv.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 16:06
Hej Uffe,

Hmenn hvor har du den information fra? og er du sikker på at den er baseret på en farve sensor?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:07
Morten - det har du naturligvis helt ret i, men lige netop med ting inden for sikkerhed og biler, skal det jo være utrolig teknisk og meget gennemtænkt og testet, derfor tror jeg aldrig man ville kunne komme langt nok med ideen til den kunne sælges til bilindustrien.

Men det er da rart at kunne læse på andres indlæg at bilindustrien er godt på vej med en løsning på det store problem du nævner.

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 16:08
Kære Amino kollegaer,

Kom med Jeres ideer og lad os drøfte dem ligesom ideen om farve sensoren?

Jeg er spændt på hvor ide rigdommen er her på Amino, mange må jo have ligeså gode måske bedre ideer end dem på TV.

Med venli hilsen

Morten Nüchel

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)