Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks bedste ide- Har du den ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-03-2007 16:07:25 Forfatter: Martin Tygsen
Morten - det har du naturligvis helt ret i, men lige netop med ting inden for sikkerhed og biler, skal det jo være utrolig teknisk og meget gennemtænkt og testet, derfor tror jeg aldrig man ville kunne komme langt nok med ideen til den kunne sælges til bilindustrien.

Man skal aldrig sige aldrig. Jeg havde engang en god ide til et sikkerhedssystem til biler, og jeg henvendte mig til Volvo i Sverige. De behandlede ideen meget professionelt, og lavede efterfølgende nogle tests. Det endte med at jeg kom på en ekstern-ideudvikler-kontrakt, hvilket dybest set gav dem alle rettigheder og mig ingen, men humlen er, at de rent faktisk tager folk med ideer seriøst.

mvh Carsten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:14
Carsten - Jamen det lyder godt at min egen lille teori er helt forkert, det kan kun være en fordel at få andres syn på ideer, jeg troede bare ikke det var muligt.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:19
Dato: 08-03-2007 16:13:30 Forfatter: Martin Tygsen Carsten - Jamen det lyder godt at min egen lille teori er helt forkert, det kan kun være en fordel at få andres syn på ideer, jeg troede bare ikke det var muligt.

Jeg kan iøvrigt også fortælle at jeg har arbejdet for europas største højttalerfabrik, og der fik vi indimellem også ideer tilsendt fra folk, og dem behandlede vi også sagligt. Jeg tror at det der er vanskeligt ved de store virksomheder er, at slippe igennem til de rigtige afdelinger/personer. Mit Volvo-projekt blev hjulpet godt på vej af den danske importør som skaffede kontakterne.

mvh Carsten
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:21
Hmenn hvor har du den information fra? og er du sikker på at den er baseret på en farve sensor?

Fisk, men jeg vil tro jeg læste det i Motor (det er nok et års tid siden vil jeg tro). Om det er baseret på farvesensor eller ej er vel underordnet, pointen med min kommentar var at gøre opmærksom på at der allerede er tiltag i gang der løser falde-i-søvn-problemet.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 19:01
Automatisk kaffedrop, så du hele tiden er vågen :) Nej, at stoppe en bil og dytte kan være 100 gange farligere, jeg tror, der bliver forsket meget i den slags ulykker, og at bilproducenter som SAAB og VOLVO er meget længere fremme, end man lige aner.
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:40
Tak for din mange spændende tilbagemeldinger på min ide, men hvad er jeres ideer?

Kom med dem og lad os drøfte dem.

I må ligesom jeg have mange super spændende ideer så lad os få en dialog om dem.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:46
Hej Morten

Jeg gætter på at mange har gode ideer, men at de fleste også er tilbageholdende fra at fortælle om dem, da man jo på den måde vil "afsløre" en ide, man måske selv vil prøve at videreudvikle.

/Claus Wøbbe

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 11:14

Hej Claus,

Jammen det forstår jeg godt, men ligesom min ide med sensoren er der jo mange ideer som vil koste meget tid og ikke mindst penge at udvikle og jeg øser gerne ud af skuffen for at hjælpe andre iværksættere. Jeg har planer om at skrive en ide bog sammen med to af mine venner som ligesom jeg er fuld af gode ideer og koncepter. Den kommer nok til efteråret. Arbejdstitlen er "101 måde at blive millionær"

Der vil være forretningskoncepter og ideer som de dristige og formuende kan realiserer og tjene rigtig mange penge på. Vi vil ikke kræve nogen form for royalty for ideerne, blot en lille tanke til os ide mennesker will do.

Vi er ved at være klar med en ny messenger som er revolutionerende idet man modsat de ordinære messenger ikke skal tilmelde kontaktpersoner men de er der allerede. Ideen er så at man ved oprettelse af profil indtaster søgeord som relaterer til de emner man interessere sig for. Når man tænder sin messenger popper der så en masse nye spændende mennesker frem som man kan chatte med. Man kan også søge efter bestemte emner og alle med de søgeord vil komme frem på ens messenger. Du kan læse mere på www.LoungeTown.dk

SÅ Amino´er kom blot med jeres ideer og koncepter altså hvis i tør ;-)

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:35
Hvad med ideen om at lave madopskrifter, som er forberedt på forhånd, så travle folk bare skal smide dem i mikroovnen og wupti, så har de aftensmad ?

Hehe sorry kunne ikke lade være, men det var der sgu da en der stod frem på landsdækkende tv og fremlagde som Danmarks Bedste Ide.

Hehe den "skarpe" læser ville måske drage paralleller til de såkaldte færdigretter, hvilket dommerpanelet også gjorde...
Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 14:31
Ja jeg havde sgu ondt af fyren, man kunne se i ahns øjne da færdig retter blev nævnt at han havde bommet den, men ideen med færdigretter er da super synes jeg ;-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)