Hej alle Til sagen: 1. Jeg søger en mail service jeg kan tilbyde mine kommende kunder, hvorfra de kan få et ubegrænset antal unikke email adresser til samme pris, vel at mærke UDEN de logger på et sted hvor de kan se den pågældende virksomheds navn, priser eller eventuelle reklamer olign., og helst en der kan synkroniserer med Outlook, Gmail osv. 2. Jeg søger en telefonservice hvorfra jeg kan tilslutte mit officielle firma telefonnummer med en avanceret telefonsvareservice (velkomsthilsen og defineret hilsner afhængig af tidspunkt for opkald, musik, tast frem til korrekt slags henvendelse osv). 3. Lige nu har jeg kun min egen, private computer og en bærbar. Men på sigt søger jeg en (helst samlet) nem løsning til 1.) Indkøb af PC'er, 2.) Opsætning af programmer såsom officepakken, photoshop, antivirus, 3.) Implementering af backup, 4.) Egen (web) server. Hvis muligt, meget gerne fra det samme firma. 4. Jeres bud på hvad der bedst kan svare sig i forhold til at skifte kontor fra det private hjem til noget mere professionelt og seriøst. Jeg har hørt om fælleskontorer/kontorhoteller, hvad tænker i om det, og er det økonomisk og praktisk smart? På forhånd mange tak, jeg beklager det noget lange indlæg, men håber i vil tage godt imod det. |
Hej Kim,
Jeg vil da gerne lige prøve at svare på dine spørgsmål.
1.
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener her, men hvis du mener at du har x antal 1000 e-mail adresser, du gerne vil kunne sælge videre til 3. part. Så er der en masse etisk og ikke mindst lovmæssigt du skal have styr på først.
Så vidt jeg ved skal du have samtykke fra samtlige adresser du sælger videre om, at informationerne må gives videre til 3. part.
Jeg er ikke sikker på det område, så du må ikke hænge mig op på det. Men prøv at søg lidt rundt.
2.
Jeg ved at der her på Amino er forskellige telefonservice firmaer, men jeg har ikke personlig erfaring med nogen af dem.
3.
Prøv at tage et kig på MM Vision, de samler og installerer maskiner ud fra dine ønsker og har så vidt jeg ved gode produkter og service.
Med hensyn til egen webserver, så er det måske en god idé for dig at starte ud med at få en "Virtuel Personal Server". De er til at overskue prismæssigt og al hardware står hos nogen der har forstand på det og sørger for at holde det kørende.
Du skal dog vælge om du vil betale dig fra at få dem til at installere de ting du skal brug, eller om du selv vil gøre det. Men det skal du jo også med din egen webserver.
4.
Den eneste umiddelbare fordel jeg kan se ved at have et kontor ude i byen er, at det er lidt mere professionelt at holde kundemøde hvor der udelukkende forefindes virksomhedsrelaterede ting.
Har du kontor hjemme, så er der chance for at katten hopper op og ruller rundt med kaffekopper og papirer, eller børn kommer rendende og vil vise sidste nye mudderkage etc.
Du kan selvfølgelig have en del af dit hjem udelukkende som kontor og som kan lukkes af. På den måde opnår du den "professionelle og seriøse" stemning.
Nu arbejder jeg selv hjemme og jeg må indrømme at jeg endnu ikke har haft et problem med at holde møder og er jeg lidt i tvivl om hvordan en kunde vil reagere på den hjemlige atmosfære, så tager jeg ud til kunden.
Det økonomiske aspekt er, at har du et kontor ude i byen, så har du en fast udgift på x kroner pr. måned som SKAL skaffes ind.
Når du nu er nystartet, så er det måske rart at holde de faste udgifter på et minimum.
Der findes også steder hvor du kan leje kontorer på timebasis mener jeg. Så du altså bare kan booke dig ind til når du skal have møde. Nogle af dem har vist derudover også telefonservices tilknyttet.
Jeg håber du kan bruge det til noget, eller i hvert fald så du har lidt mere at søge ud fra. Held og lykke med opstarten af dit firma!
Med venlig hilsen
Tommy Nitz