Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode bud søges til opstart af web bureau

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Alle veje peger i retning af Amino ang. det at stille spørgsmål, finde svar og networke hvad angår opstart af egen virksomhed. Jeg håber også med tiden jeg kan bidrage med noget brugbart og positivt herinde...:-)

Til sagen:
Jeg er igang med at skal starte et web design bureau og der er flere ting jeg er i tvivl om.

1. Jeg søger en mail service jeg kan tilbyde mine kommende kunder, hvorfra de kan få et ubegrænset antal unikke email adresser til samme pris, vel at mærke UDEN de logger på et sted hvor de kan se den pågældende virksomheds navn, priser eller eventuelle reklamer olign., og helst en der kan synkroniserer med Outlook, Gmail osv.

2. Jeg søger en telefonservice hvorfra jeg kan tilslutte mit officielle firma telefonnummer med en avanceret telefonsvareservice (velkomsthilsen og defineret hilsner afhængig af tidspunkt for opkald, musik, tast frem til korrekt slags henvendelse osv).

3. Lige nu har jeg kun min egen, private computer og en bærbar. Men på sigt søger jeg en (helst samlet) nem løsning til 1.) Indkøb af PC'er, 2.) Opsætning af programmer såsom officepakken, photoshop, antivirus, 3.) Implementering af backup, 4.) Egen (web) server. Hvis muligt, meget gerne fra det samme firma.

4. Jeres bud på hvad der bedst kan svare sig i forhold til at skifte kontor fra det private hjem til noget mere professionelt og seriøst. Jeg har hørt om fælleskontorer/kontorhoteller, hvad tænker i om det, og er det økonomisk og praktisk smart?

På forhånd mange tak, jeg beklager det noget lange indlæg, men håber i vil tage godt imod det.
Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Kim

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:55

Hej Kim,

Jeg vil da gerne lige prøve at svare på dine spørgsmål.

1.
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener her, men hvis du mener at du har x antal 1000 e-mail adresser, du gerne vil kunne sælge videre til 3. part. Så er der en masse etisk og ikke mindst lovmæssigt du skal have styr på først.

Så vidt jeg ved skal du have samtykke fra samtlige adresser du sælger videre om, at informationerne må gives videre til 3. part.

Jeg er ikke sikker på det område, så du må ikke hænge mig op på det. Men prøv at søg lidt rundt.

2.
Jeg ved at der her på Amino er forskellige telefonservice firmaer, men jeg har ikke personlig erfaring med nogen af dem.

3.
Prøv at tage et kig på MM Vision, de samler og installerer maskiner ud fra dine ønsker og har så vidt jeg ved gode produkter og service.

Med hensyn til egen webserver, så er det måske en god idé for dig at starte ud med at få en "Virtuel Personal Server". De er til at overskue prismæssigt og al hardware står hos nogen der har forstand på det og sørger for at holde det kørende.

Du skal dog vælge om du vil betale dig fra at få dem til at installere de ting du skal brug, eller om du selv vil gøre det. Men det skal du jo også med din egen webserver.

4.
Den eneste umiddelbare fordel jeg kan se ved at have et kontor ude i byen er, at det er lidt mere professionelt at holde kundemøde hvor der udelukkende forefindes virksomhedsrelaterede ting.

Har du kontor hjemme, så er der chance for at katten hopper op og ruller rundt med kaffekopper og papirer, eller børn kommer rendende og vil vise sidste nye mudderkage etc.

Du kan selvfølgelig have en del af dit hjem udelukkende som kontor og som kan lukkes af. På den måde opnår du den "professionelle og seriøse" stemning.

Nu arbejder jeg selv hjemme og jeg må indrømme at jeg endnu ikke har haft et problem med at holde møder og er jeg lidt i tvivl om hvordan en kunde vil reagere på den hjemlige atmosfære, så tager jeg ud til kunden.

Det økonomiske aspekt er, at har du et kontor ude i byen, så har du en fast udgift på x kroner pr. måned som SKAL skaffes ind.

Når du nu er nystartet, så er det måske rart at holde de faste udgifter på et minimum.

Der findes også steder hvor du kan leje kontorer på timebasis mener jeg. Så du altså bare kan booke dig ind til når du skal have møde. Nogle af dem har vist derudover også telefonservices tilknyttet.

Jeg håber du kan bruge det til noget, eller i hvert fald så du har lidt mere at søge ud fra. Held og lykke med opstarten af dit firma!

Med venlig hilsen

Tommy Nitz

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke, om du er ligeglad med, hvad tingene koster, men når du er ny tager jeg udgangspunkt i, at du gerne vil have det bedste til så billige penge som muligt.

1. Her kan du bruge Google Apps. Der er en gratis version, og det betyder at folk kan få en email, der hedder info@deresdomæne.dk f.eks., men bruge Gmails interface og nyde godt af Googles opppetid, backup osv.

2. Igen her, så er de løsninger, der findes, eksempelvis firmafon.dk eller maxtel.dk en anelse dyre, hvis du sidder dig selv, og det eneste du ønsker bare er lidt professionalisme i form af en velkomst og en der siger, at der er lukket udenfor et angivet tidsrum. Her kan du i stedet bruge Telias Probiz eller 3s Switch.

3. Indkøb af produkter vil jeg ikke kommentere på, men webserver, der er det nok overkill at købe din egen server til at starte med. Jeg ville nok lave et indlæg her på Amino omhandlende om en af hostingselskaberne ikke var interesseret i at lave en kontrakt, hvor de gav dem kunder, og så afleverede de x% til dig i kommission.

4. Hvis du skal have mange kundemøder kan det måske virke pro, men samtidig kan du jo også holde møderne hos kunden, hvilket de ofte sætter pris på, da de ikke spilder tid på transport i givet fald.

God søndag og held og lykke med projektet ;-)

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:53

Start småt - tænk stort. Pas på med at tænke stort og starte stort.

1. Har du kunder der har efterspurgt den løsning på nuværende tidspunkt? Hvor meget tid skal du bruge på sådan en løsning kontra det udbytte der er i løsningen?

2. Hvorfor? Har du ikke "bare" behov for en mobiltelefon og en mobilsvarer?

3. Hvorfor ønsker du alt det hardware og software lige nu? Giver det nemmere adgang til potentielle kunder, at du har det fedeste grej?

4. Det er klart fedest at sidde i sin designerstol og kigge ud over et bjerglandskab og en lille sø, mens man har sin lækre sekretær til at vimse rundt udenfor glasvinduet. Men får du flere kunder af det?

Måske tager jeg helt fejl, men det virker som om, at du ønsker en base af ting der bare fungerer før du føler, at du har et firma og er klar til kunder. Det kan jeg på sin vis godt forstå - de spørgsmål du stiller har bare ikke betydning for at få kunder og opbygge en sund forretning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:02

Hej igen,

Jeg fik da vist fuldstændig misforstået spørgsmål 1!

Da du også efterspørger en webserver, går jeg ud fra at det er fordi at du ønsker at hoste dine egne kunder.

Hvis du opretter en VPS eller bliver reseller hos en af de eksisterende webhoteller, så vil du i langt de fleste tilfælde have mailhotel tilknyttet.

Det betyder at du kan give kunderne adgang til det antal mailadresser de måtte ønske og med deres eget domænenavn i adressen, for eksempel: info@kundensdomaenenavn.dk

Det kan laves som almindelige pop3 adresser som de så kan bruge i hvilket som helst mailprogram.

Tommy

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:21

1) ?

2) Vi bruger 3Switch fra 3 erhverv.

3) 

1. Køb altid og kun kontant - lån aldrig!
  2. Læs om Microsoft Spark pakken - her får du alle de programmer du  kan ønske dig for en slik
  3. Brug Amazon back-up
  4. Køb ikke en server selv - lej en virtuel server

4) Så snart du har råd, så flyt på et kontorfælleskab. Det er rigtig godt at være i et miljø hvor er der andre små virksomheder. 

Jeg vil råde alle der starter virksomhed til at købe og læse boden "Den rigeste mand i Babylon" en masse gange. Jeg ville ønske jeg havde læst og forstået denne bog da jeg startede for 20 år siden. Det er en lille fabel på små 180 sider.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 06:59

Hej Tommy

Tak for dit uddybende svar.

Jeg har været inde og kigge på MM Vison, og det ser interessant ud. Jeg tegner med at tage kontakt med dem når jeg vender hjem fra forretningsrejse.

Samtidig kigger jeg også på VPS løsningen, det virker til at være vejen frem med mit nuværende behov.

Mht. kontor i hjemmet, har jeg, trods en stor lejlighed, udfordringer med at adskille det fra resten af familien. Desuden tror jeg på, at fordelene ved at leje mig ind i et kontorfællesskab, flere steder opvejer de ekstra udgifter ved det.

Men ellers har du ret, udgifterne skal holdes nede og jeg har derfor også indbefattet i min forretningsplan, at der ikke skal stiftes gæld med mindre det er absolut nødvendigt i forhold til virksomhedens udvikling.

Endnu engang tak for din respons.

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 07:03

Hej Joachim

Tak for dine svar.

Smart med Telia Probiz og 3's Switch. Det er lige det jeg søger.

Og tak for skulderklappet...:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03
Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 07:08

Hej Umulius

Tak for din mail.

Du har helt ret hvad angår udgifterne; de skal holdes nede. Men jeg spørger også tildels for at være forberedt på stor succes i starten, så jeg ved præcis hvordan det skal håndteres når tiden kommer, i stedet for først at undersøge det, mens jeg har mange andre ting der presser sig på.

Ha' en fin dag...:-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)