Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der ved hvad Euro1 er?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fik idag en besked fra en af min leverandører om at såfremt jeg køber for over 6000€ så kan han sende det momsfrit fordi grundet en regel/aftale der hedder Euro1.

Det eneste jeg har fundet på emnet er denne wiki side

http://en.wikipedia.org/wiki/EUR.1_movement_certificate

Men her synes jeg det ser ud som om at hvis man vil have det momsfrit så må det maks være en ordre på 6000€

Så mine spørgsmål er:

Er der nogen der kender noget til Euro1 og kan forklare mig hvad det er?

Hvilke krav skal jeg overholde for at kunne få men ordre momsfrit?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12861
Skrevet kl. 18:26

Vi nævner du jo ikke om der er tale om en B2B handel eller om din leverandør ligger i et andet EU land.

Reglerne er normalt sådan at virkesomheder som importere vare fra andre virksomheder indenfor EU ikke skal betale moms af varekøbet (uanset beløbet størrelse) , såfremt man har et moms nr. 

Det er nok den regel din leverandør tænker på.

Er du derimod privat person som importere vare skal du betale købsmoms.

Mvh

Ravn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 18:32

Det er B2B og leverandøren er i Kroatien. 

Så det har altså ikke noget med mig at gøre..

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:41

Hejsa

Nej, det er da vist bare for at presse order størrelsen opad at han angiver en sådan grund, måske tid til at tænke sig om.

Så længe du holder dig indenfor EU er moms 0.00 mellem virksomheder

Best regards

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birkelund

Arbejder til daglig som du kan se med dette dokument du gerne vil vide mere om. Din  speditør eller transportør kan lave dette dokument for dig som skal stemples hos Told og skat. Koster cirka 500 kr at lave.

EUR.1. certifikat er korrekt et dokument hvor du slipper for toldbeskatning i modtager land eller toldnedsættelse - husk det skal være imellem lande som har denne aftale imellem sig.

Jeg har vedhæftet et link hvor du kan se dokumentet.

http://www.schultzboghandel.dk/upload/myimages/toldblanketter/eur1.pdf

Jeg har dog aldrig hørt om den grænse der er tale om på det link du har vedhæftet.

KRAV hvis du skal kunne bruge dette dokument:

• Dokumentet skal følge forsendelsen sammen med originale faktura og derfor skal det laves inden afsender sender godset.
  • Dokumentet skal afsender lave 100% korrekt

Jeg kan tilføje og sige at normalt bruges dette dokument til vare som generelt har en høj toldsats herunder alkohol - tobak men kan bruges på andre varetyper også.

Håber du kan bruge overstående ellers kan Skat altid give dig flere oplysninger.

Dbh

Rune

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12861
Skrevet kl. 19:41

Birkelund:

Det er B2B og leverandøren er i Kroatien. 

Så det har altså ikke noget med mig at gøre..

Hvis du fra starten kom med alle nødvendige oplysninger ville det være meget lettere at hjælpe dig!

Som jeg forstår det så skal du købe nogle vare i Kroatien? kroatien er ikke medlem af EU men normalt vil du slet ikke skulle betale købsmoms af vare udenfor EU.

EUR1 certifikatet har intet med moms at gøre med det kan evt. fritage varerne for Told. 

Husk at du iøvrigt skal være import registreret.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=221988&vId=200908&search=EUR1*

Mvh

Ravn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 20:22

Rune Sejten:
Din  speditør eller transportør kan lave dette dokument for dig som skal stemples hos Told og skat. Koster cirka 500 kr at lave.

Det plejer at være Postdanmark eller UPS der står for fortoldningen af varene. Jeg tvivler på at jeg kan få dem til at gøre det. Er det noget jeg selv kan gøre? Eller kender du en god speditør som jeg kan bruge?

Rune Sejten:
Jeg kan tilføje og sige at normalt bruges dette dokument til vare som generelt har en høj toldsats herunder alkohol - tobak men kan bruges på andre varetyper også.

Så dvs at hver gang du importere noget hvor told er på mere end 500 kr, så er det bare at skynde sig at få udfyldt et EUR1 dokument inden, så kan man spare tolden.

Tak for hjælpen Rune

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:52

Post DK og UPS kunne jeg ikke forstille mig har mulighed for hjælpe dig med dette.

Du skal bruge en speditør til transporten og dokumentet (nogle vil også gerne kun hjælpe dig med dokumentet). Men igen det er afsender det skal lave det til dig og ikke dig selv da du er modtager - afsender skal lave det i deres land. Vi laver mange certifikater for vores eksport kunder hver dag og det er jo så det sammen for dit vedkommende bare at afsender.

Hvis du selv køber certifikatet af told og skat tror jeg faktisk godt du selv kunne lave det men så skal du selv stå for at kontakte told og skat og frem og tilbage - det er normalt kun større virksomheder der selv sørger for at lave disse dokumenter mindre virksomheder plejer at få det lavet igennem en speditør da det er MEGET vigtigt det er 100% korrekt udfyldt ellers afviser toldmyndighederne det.

Nu ved jeg ikke hvor stort varepartier er du skal have hjem og hvor tit det er men du kan nok godt spare nogle penge ved at bruge en god speditør, da de oftes har et europa setup med fx 2-3 afgange om uge til og fra Kroatien hvilket vil gøre din transport billigere end med post dk - men igen kommer an på om det blot er 50 eller 500 kg.

Nogle kunde laver det hver gang andre kun på store sendinger - det kommer an på hvad de har aftalt med modtager (cnee) - set fre afsenders side af så kan de jo være ligeglad med hvad du skal betale i toldsats (%) de har jo blot solgt en vare til dig.

Håber du kan bruge overstående :)

Dbh

Rune

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:56

Birkelund:

Hej

Jeg fik idag en besked fra en af min leverandører om at såfremt jeg køber for over 6000€ så kan han sende det momsfrit fordi grundet en regel/aftale der hedder Euro1.

Det eneste jeg har fundet på emnet er denne wiki side

http://en.wikipedia.org/wiki/EUR.1_movement_certificate

Men her synes jeg det ser ud som om at hvis man vil have det momsfrit så må det maks være en ordre på 6000€

Så mine spørgsmål er:

Er der nogen der kender noget til Euro1 og kan forklare mig hvad det er?

Hvilke krav skal jeg overholde for at kunne få men ordre momsfrit?

er vel fuldstændigt irrelevant om du laver et udlæg for moms eller ikke?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 21:03

Rune Sejten:
Vi laver mange certifikater for vores eksport kunder hver dag og det er jo så det sammen for dit vedkommende bare at afsender.

Så giver det mening igen. Du skrev højere oppe at du aldrig havde hørt om en 6000€ regel, men da det er min leverandør der skal stå for udgifter og besværet, så er det jo bare ham selv der har sat det som minimumsordre, før at han gider lave det.

Jeg tror jeg har forstået det hele. Jeg er importør, og jeg kommer derfor ikke til at stå med det.

De fleste ordre er mindre ordre, hvor det ikke kan betale sig andet end at tage det med postdanmark eller ups. Men det er da rart at vide at jeg kan bede leverandøren om at udfylde et EUR1 dokument ved større ordre.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)