Halløj Aminoer.. min virksomhed har været så heldig at være hængt ud af en fagforening, grunde til det er som følger: - i 2005 ansatte jeg en rengøringsmedarbejder, hun skulle have overenskomstmæssig løn OG pension - jeg har ikke tegnet overenskomst men følger gældende satser, kan dog ikke indbetale pension da der ikke er tegnet overenskomst - jeg kontakter fagforening for at få løst sagen, vi aftaler møde som fra fagforening bliver aflyst med kort varsel - jeg kontaker igen fagforening og på ny bliver møde aflyst af fagforening, de vil ringe tilbage men intet sker - vi kommer så til at den ansatte stopper og 1 uge efter kommer et brev fra fagforening med at jeg skal indbetale kr. xxxx i pension pengene skal indbetales til fagforening, hvilket sker indenfor fristen på 8 dage ( februar 2006) - nu i marts udgaven af deres fagblad kan jeg læse at der har været en sag mod min virksomhed pga manglende pension - jeg konatkter fagforening, da jeg ikke mener der har været nogen sag, hvilket fagforeningsmand til dels giver mig ret i kort efter taber vi kontakten pga manglende dækning, jeg ringer op igen og indtaler på mobilsvar at jeg gerne vil have en opringning og en dialog med ham, ligeledes kontakter jeg fagforeningskontor og lægger besked med ønske om opringning. nu er der gået 1 uge og intet er sket - hvordan skal jeg forholde mig ?? gode råd og evt løsnings forslag søges.. |
Jeg ved ikke om jeg har en kortere lunte end andre, mine selskabers konkurrenter ville nok mene det, men jeg ville konkret kontakte min advokat ca. 10 sek. efter at jeg havde læst det og helt sparet opkaldet til fagforeningen.
Og uagtet du nu delvist har fået talt med fagforeningen så ring til din advokat.