Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forlystelsespark? - 3 Iværksættere

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det virkeligt er det I vil så synes jeg I skal starte med allesammen at få et job i branchen. Søg job hos den forlystelse som er tættest på hvor I bor, tag på virksomhedsbesøg hos Kompan, event firmaer  og gerne forlystelseparker i udlandet.

Tilbyd gerne Jeres arbejdskraft gratis mod at komme i kontakt med folk som ved noget om markedet og som er villige til at dele lidt ud af deres viden. Hvad med en uges praktik på kontoret i BonBon land, en snak med ejeren af Legoland mod I vasker hans bil, eller hvad I nu ellers kan finde af folk i branchen.

Og som sagt, søg arbejde i branchen, arbejd ved forlystelserne i Jeres sommerferie, så I får en ide om hvad det er kunderne kan lide og ikke lide, tag det sure slid med at lave softice i 40 dage i streg.

Gør hvad der skal til, vil I ikke det skal I nok starte med en blog om forlystelseparker, lave minde legepladser eller noget andet der ikke kræver mere end 7 rigtige i lotto.

Hvis I vil have noget nemmere at starte med kunne en ide måske være at bygge en legepark i stedet for en forlystelsespark. Jeg havde for nogle år siden en fantastisk dag på Sjælland et sted hvor de havde alt hvad man skulle bruge for at lege en masse gamle danske lege med familien, og sådan en park savner jeg her på Fyn. Et sted hvor fokus er på at lege sammen, hvor der er udfordringer både for børn og voksne og hvor disse kan lege sammen. den dag gik jeg f.eks. på stylter for første gang i 15 år, legede fange, var med i tovtrækning. Sådan en park er måske nemmere at starte op.

Og ellers er der jo muligheden med at købe f.eks. en mekanisk tyr, tegne en forsikring, kontakte sommerens festivaller og byfester og spørge om ikke i kan leje en plads, så er I også i gang med at lære noget om markedet. Den kan også bruges til polterabener og andet, og I kan så udvide forretningen til også at omfatte andre aktiviteter, og måske en dag samle det hele i et par haller og lave et polterabend-land, det er vist ved at blive populært.

Jeg tror som de andre i denne tråd I skal droppe ideen med forlystelsesparker, og satse mindre. Jeg har allerede set Fyns Tivoli, og Fyns Sommerland lukke, så har ikke så meget tiltro til det med at starte den slags op.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:15

Der er en forladt forlystelsespark i DK. Med lidt malig og knofedt kan I hurtigt få den op og køre igen

xxx

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 13:21

Jeg tager hatten af for at tre unge har så store visioner. En ting I som I også skal have i mente er at få alle de tilladelser, der er gældende. F.eks. Næstved Legeland, som er en lille forlystelse - der har det allerdyreste været alle alt deres sikkerhedsudstyr. Krudtugleland, som tidligere var en forlystelse i Næstved blev lukket grundet, da de ikke havde søgt om alle tilladelser, inden det blev oprettet.

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:44

Hej folkens, og tak for jeres råd :)

Jeg vil specielt takke Rasmus Fredslund for idéen om en legepark. Når jeg har talt med de 2 andre vil jeg beskrive vores idé her.

SG

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:13

Hvis du kan lave en forlystelsespark for 10.000.000 kr. Så vil jeg meget gerne bestille 10 af disse!

Det koster laaaaaaaangt mere end 20-30.000.000. De skal godkendes osv. Vi snakker altså 100.000.000+ hvert fald!

Kan godt være at km2 er billigere i jylland i forhold til storkøbenhavn.

Men held og lykke! Det er ikke bare at købe nogle forlystelser og så wupti!

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)